Denk mee met Knab

Dit is het deel van Knab Lab waar het allemaal om draait. Geef hier jouw mening over onze diensten en producten. En zie direct hoe anderen erover denken!

Betalingen bevestigen zonder cardreader

Het moment is daar, vanaf nu heb je met de Knab App echt een volledige bank in je broekzak. De cardreader is niet meer nodig om betalingen te bevestigen. We introduceren een veilige oplossing waarmee je eenvoudig bevestigt via je telefoon.

Lees hier wat wij met jullie feedback hebben gedaan en gaan doen.

Je moet zelf je instellingen aanpassen als je de Knab App in plaats van de cardreader wilt gebruiken om te bevestigen. Had je liever gewild dat wij de instellingen voor je hadden aangepast?

  • Ja 14 stemmen 33%
  • Nee 28 stemmen  67%

Kon je de optie makkelijk vinden in je Persoonlijke Bankomgeving?

  • Ja 30 stemmen 71%
  • Nee 12 stemmen  29%

Vind je de stappen van het bevestigen van de betaling gemakkelijk?

  • Ja 36 stemmen 86%
  • Nee 6 stemmen  14%

Vind je de manier van bevestigen vernieuwend?

  • Ja 25 stemmen 60%
  • Nee 17 stemmen  40%

Voelt het bevestigen van de betaling veilig en vertrouwd?

  • Ja 39 stemmen 93%
  • Nee 3 stemmen  7%

Zou je de nieuwe manier van bevestigen aanbevelen?

Op een schaal van 0 t/m 10, hoe waarschijnlijk is het dat je de nieuwe manier van bevestigen zou aanbevelen aan vrienden of familie?

  • 0 stemmen  0%
  • 1 stem  2.3%
  • 1 stem  2.3%
  • 2 stemmen  4.7%
  • 0 stemmen  0%
  • 0 stemmen  0%
  • 3 stemmen  7%
  • 5 stemmen  11.6%
  • 9 stemmen  20.9%
  • 10 stemmen  23.3%
  • 12 stemmen  27.9%

Meer feedback?

Heb je nog andere opmerkingen of suggesties met betrekking tot het nieuwe bevestigen van een betaling, die je graag aan ons kwijt wilt? Laat het ons hieronder weten!

24 Reacties

JasperR. 3-zits 1 jaar geleden
Ik kreeg de link in reactie op een ander topic, zou niet weten hoe makkelijk (en of) dit al te vinden is voor iedereen

Pagina om te kiezen tussen app en reader: keuze gemaakt en miste daarna "bevestig" oid.

Ben ik als klant even goed beschermd tegen misbruik bij gebruik van app vs cardreader? Toestel heeft pincode, app ook.
bellyk Lounge bank 1 jaar geleden
De eerste keer bevestigen op deze manier was omslachtig en niet transparant.
Gisteren had ik de optie al aangezet maar vandaag bleek ik opnieuw per cardreader te moeten bevestigen. Nog een keer de optie aanzetten. Voordat ik ging bevestigen had ik al ingelogd op de app. Ik werd er echter uitgegooid en moest opnieuw inloggen. Daarna verscheen de message pas dat ik een betaling kon goedkeuren. Hopelijk gaat het de volgende keer beter ...
Lisa Moderator 1 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties JasperR. en bellyk. Uiteraard maakt de manier van bevestigen geen verschil in het beschermd zijn tegen misbruik, dus ja je bent even goed beschermd JasperR. :-) Wat betreft de situatie die jij schetst, bellyk, dat hoort natuurlijk niet zo te gaan dus ik ga het direct doorzetten naar mijn collega's om er naar te kijken! Groet, Lisa
derekdhaas Lounge bank 1 jaar geleden
Waarom wordt er niet een push message op mijn mobiel gestuurd, zodat ik direct in de app kan inloggen? Lijkt mij nog gemakkelijker.

Iets als:
- Op mijn PC: Bevestig nu op je mobiel,
- Mobiel krijgt een push message (dus berichten popup) eventueel zonder details, klik op Openen
- Moet inloggen (vingerafdruk)
- Kom gelijk op de bevestiging uit, en klik bevestig

Zie ook de two factor authorization van google, die direct op je mobiel een melding toont. Dan heb ik het wel over de nieuwe variant: https://www.howtogeek.com/260369/how-to-set-up-google%E2%80%99s-new-code-less-two-factor-authentication/
JasperR. 3-zits 1 jaar geleden
Werkt prima. Kwam hier en zie dat post boven mij hetzelfde heeft: waarom geen notificatie? Nu is het even zoeken in de app. Te doen maar kan sneller.
oohh Kennisbank 1 jaar geleden
Top dat het er eindelijk is!
MaxH Hoekbank 1 jaar geleden
Net als boven, prima oplossing, werkt uitstekend.
bellyk Lounge bank 1 jaar geleden
Als je de app al open hebt komt er geen message om te bevestigen. Die moet je zelf gaan zoeken via het menu.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
derekdhaas schreef:

Waarom wordt er niet een push message op mijn mobiel gestuurd, zodat ik direct in de app kan inloggen? Lijkt mij nog gemakkelijker.


Hi Derek! De reden dat er niet voor pushberichten is gekozen is dat 1. de technologie hierachter niet helemaal te vertrouwen is en 2. we niet afhankelijk willen zijn van het aan maar vaak ook uit hebben staan van pushberichten bij onze klanten.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
JasperR. schreef:

waarom geen notificatie?

bellyk schreef:



Dat is inderdaad een hele goeie. Er wordt gekeken naar het zien van een melding wanneer je al in de Knab app zit. :-)
wma.dehaas 11 maanden geleden
zie nu demo om nieuwe optie intestellen. echter demo komt niet overeen met de app instellingen. zoals het in de demo staat zie ik de instelling niet in de app. Zit de optie soms bij ‘vingerafafdruk’ ?.
eaarnoudse 11 maanden geleden
Precies wat ik nodig heb en waar ik al een tijdje op zat te wachten. Erg handig.
tonk44 Werkbank 11 maanden geleden
Eindelijk... "comming soon" in december 2015 betekent bij KNAB 2 jaar wachten .....
Dat belooft wat voor de toekomst :(
Dezelfde opmerking als WMA.DEHAAS Knab heeft niet de moeite genomen om de uitlegvideo af te stemmen op de beelden van de webpagina's. Ook mis de instructie om de keuze weer te wijzigen.

Nu nog de toegang tot de KNAB bankomgeving met de browser zonder moeilijke toegangscodes en/of wachtwoorden. Zal wel een "never ending story" worden gezien de vele negatieve reactie of beveiliging van toegangen en het frequent gedwongen wijzigen van het wachtwoord.
Lisa Moderator 11 maanden geleden
wma.dehaas schreef:

zie nu demo om nieuwe optie intestellen. echter demo komt niet overeen met de app instellingen. zoals het in de demo staat zie ik de instelling niet in de app. Zit de optie soms bij ‘vingerafafdruk’ ?.



Hoi wma.dehaas, de demo-video laat zien hoe je eerst via jouw Persoonlijke Bankomgeving instelt om voortaan betalingen met jouw telefoon goed te keuren. Dit hoef je slechts eenmalig te doen. Vervolgens zie je hoe de stappen er uitzien om de betaling goed te keuren. Via de Knab App stel je dus niks in. De demo komt dus inderdaad niet overeen met de App, maar met de Persoonlijke Bankomgeving.
tonk44 Werkbank 11 maanden geleden
Lisa schreef:

wma.dehaas schreef:

zie nu demo om nieuwe optie intestellen. echter demo komt niet overeen met de app instellingen. zoals het in de demo staat zie ik de instelling niet in de app. Zit de optie soms bij ‘vingerafafdruk’ ?.



Hoi wma.dehaas, de demo-video laat zien hoe je eerst via jouw Persoonlijke Bankomgeving instelt om voortaan betalingen met jouw telefoon goed te keuren. Dit hoef je slechts eenmalig te doen. Vervolgens zie je hoe de stappen er uitzien om de betaling goed te keuren. Via de Knab App stel je dus niks in. De demo komt dus inderdaad niet overeen met de App, maar met de Persoonlijke Bankomgeving.



@Lisa. Ik heb mijn reactie geschreven (boven) met mijn Persoonlijke bankomgeving. De demo-video is daar NIET herkenbaar.
alexfl 2-zits 11 maanden geleden
Wat is dit nou toch dat het niet werkt op een gejailbreakte iPhone. De grap is dat ik nu een tweak moet installeren welke voorkomt dat jullie app kan detecteren dat het toestel gejailbreakt is, en mocht dat in de toekomst niet meer werken, dan zijn we weg bij Knab, je laat me geen keus...
jstring64 Toonbank 11 maanden geleden
Mooi om zonder card reader te kunnen werken, wel een beetje omslachtig nog als je al ingelogd bent in de app. Zou mooi zijn als er boven in beeld een balkje komt met de opdrachten en als je daar dan op klikt dat je dan op scherm komt met overzicht én meteen pincode kan ingeven. Nu moet er toch nog een klik extra gedaan worden ...
Maarten 2-zits 11 maanden geleden
Als je al in de app zit kan je niet bevestigen. Ten minste: ik kan het nergens vinden. Moet de app zelfs echt afsluiten (double click op home knop en dan app weg swipen) en opnieuw starten om de melding te krijgen.
Wende 10 maanden geleden
Waar zijn de maandelijkse kosten van 1,50 bovenop het pakket op gebaseerd?
Zouden nieuwe ontwikkelingen niet vanzelfsprekend moeten zijn? Net als de doorontwikkeling van de App?
Lisa Moderator 10 maanden geleden
jstring64 schreef:

Nu moet er toch nog een klik extra gedaan worden ...


Maarten schreef:

Als je al in de app zit kan je niet bevestigen.


Daar moet zeker nog iets aan gedaan worden, dank voor jullie reacties!
Lisa Moderator 10 maanden geleden
Wende schreef:

Waar zijn de maandelijkse kosten van 1,50 bovenop het pakket op gebaseerd?


Klopt het dat je een Zakelijke Knab rekening hebt en daarbij een boekhoudkoppeling? Voor een automatische boekhoudkoppeling wordt namelijk 1,50 per maand extra gerekend. Dit heeft alleen niks met het onderwerp betalingen bevestigen zonder cardreader te maken ;-)
Nico M. 10 maanden geleden
Zoek naar mogelijkheid 2 traps bevestiging. Een soort beheerrekening. Ik wil van zoveel mogelijk zaken af maar wel enige controle houden.Voor mijn vastgoed laat ik dan alle facturen via een boekhouder lopen. Is het mogelijk deze de betalingen volledig te laten voorbereiden zodat ik ze alleen hoef te verifieren en goed te keuren? Of is het mogelijk rekeningnummers op te slaan die door mij zijn goedgekeurd om gelden naar over te maken en waarbij alle andere nummers zijn uitgesloten?
emmelie 10 maanden geleden
Blij met de app, super handig. wat ik niet wist, dat er andere aps zijn, die meekijken......( android)
Heb er een avond over gedaan om erachter te komen welke app dat zou zijn, En ja ik kreeg er een melding over. Het was een navigatie-app...had ik er ( gratis) opgezet. Al doende leert men. Dankzij mijn provider werd ik er attent opgemaakt. Niks te verbergen, maar ruik wel onraad dus weest gewaarschuwd.
robertvanputten 2-zits 9 maanden geleden
Ik ben erg tevreden met de mogelijkheid om zo te betalen. Makkelijk en snel.
Ik heb een android telefoon, geroot, omdat ik andere software er op heb staan. Met Root mag ik deze optie niet gebruiken. Met een tool lukt het wel om het te laten draaien. Doen jullie dat bewust?

Nogmaals, heel blij hiermee.
Bekijk mobiele versie