Denk mee met Knab

Dit is het deel van Knab Lab waar het allemaal om draait. Geef hier jouw mening over onze diensten en producten. En zie direct hoe anderen erover denken!

Bètatest: Knab App voor Android

Achter de schermen zijn we al een tijdje bezig met het vernieuwen van de mobiele Knab App. iOS is inmiddels gelanceerd én het zal niet lang meer duren voordat ook Android voor iedereen beschikbaar komt!

We kunnen er zelf maanden naar kijken, maar uiteindelijk gaat het erom dat jij er als klant tevreden mee bent. Daarom kunnen we je hulp goed gebruiken door onderstaande vragen te beantwoorden over jouw ervaringen!

Edit:
Heb je de nieuwe app nog niet gedownload? Download de app dan via deze pagina.

Lees hier wat we met alle feedback hebben gedaan.

Vind je de nieuwe app beter?

Vind je de nieuwe Knab App beter in vergelijking met de huidige Knab App?

  • Ja 65 stemmen 93%
  • Nee 5 stemmen  7%

Welke opties gebruik je het meest?

Zet de onderstaande functionaliteiten in volgorde van wat je het meest gebruikt.

  • 1. Saldo bekijken
  • 2. Geld overmaken
  • 3. Inzicht uitgaven
  • 4. Betaling inplannen
  • 5. Dichtstbijzijnde geldautomaat
  • 6. Bankpas blokkeren

Wat vind je van de snelheid?

  • 27 stemmen  38.6%
  • 37 stemmen  52.9%
  • 5 stemmen  7.1%
  • 1 stem  1.4%
  • 0 stemmen  0%

Wat vind je van de leesbaarheid?

  • 42 stemmen  60%
  • 22 stemmen  31.4%
  • 6 stemmen  8.6%
  • 0 stemmen  0%
  • 0 stemmen  0%

Wat vind je van het gebruiksgemak?

  • 23 stemmen  32.9%
  • 39 stemmen  55.7%
  • 7 stemmen  10%
  • 0 stemmen  0%
  • 1 stem  1.4%

Welke functionaliteiten zie je graag toegevoegd worden?

Na de lancering van de App gaan wij door met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in de App. Welke 4 zaken vind je het belangrijkst?

  • 31 stemmen  44%
  • 38 stemmen  54%
  • 18 stemmen  26%
  • 10 stemmen  14%
  • 19 stemmen  27%
  • 5 stemmen  7%
  • 7 stemmen  10%
  • 21 stemmen  30%
  • 11 stemmen  16%
  • 22 stemmen  31%
  • 18 stemmen  26%
  • 5 stemmen  7%
  • 7 stemmen  10%
  • 22 stemmen  31%

Zou je de Knab App aanbevelen?

Op een schaal van 0 t/m 10, hoe waarschijnlijk is het dat je de Knab App zou aanbevelen aan vrienden of familie?

  • 10 stemmen  14.3%
  • 14 stemmen  20%
  • 27 stemmen  38.6%
  • 11 stemmen  15.7%
  • 4 stemmen  5.7%
  • 1 stem  1.4%
  • 0 stemmen  0%
  • 0 stemmen  0%
  • 0 stemmen  0%
  • 0 stemmen  0%
  • 3 stemmen  4.3%

Meer feedback?

Heb je nog andere opmerkingen of suggesties die je graag aan ons kwijt wilt? Laat het ons hieronder weten!

77 Reacties

DoKorte 2-zits 1 jaar geleden
Is ingevuld. Had het liefst alles aangekruist bij opties, maar voor nu inderdaad de meest belangrijke!
rogierbourgonje School bank 1 jaar geleden
Ik mis het automatisch uitloggen als je teruggaat naar je beginscherm.
Ik neem aan dat dit snel opgelost zal worden.
Pam Moderator 1 jaar geleden
DoKorte schreef:

Is ingevuld. Had het liefst alles aangekruist bij opties, maar voor nu inderdaad de meest belangrijke!


Top! Bedankt voor het invullen en leuk dat je ons helpt met testen. Heb je ook nog aanvullende feedback over het gebruik van de App? Of andere punten waar je tegenaan loopt?
sandraseidelmann 2-zits 1 jaar geleden
Ik mis een zoekfunctie in de app. Super onhandig en bizar dat die niet eens in het lijstje van toekomstige opties staat (voor mij echt een reden om over te stappen omdat ik zo niks kan terugvinden). Gaat deze functie er nog wel komen of voorlopig niet?
Verder wel fijn dat je eindelijk niet zomaar wordt uitgelogd als je naar een ander scherm gaat (bijv. om een iban nummer en betalingskenmerk uit een e-mail te kopiëren), zoals in de oude app. Verder vind ik t digitale kasboek erg handig zoals het nu is ingericht. Handig dat alles zo goed gecategoriseerd is.
Leon 1 jaar geleden
Het automatisch uitloggen zit mij toch niet helemaal lekker. Ik zou het veiliger vinden als het uitloggen wel automatisch gaat.
Jaapr School bank 1 jaar geleden
Ik mis de tablet app heel erg, doe alles met tablet, reden om over te stappen want iedere bank heeft er een. Ook credit card uitgaven zien zou erg leuk zijn.
Pam Moderator 1 jaar geleden
rogierbourgonje schreef:

Ik mis het automatisch uitloggen als je teruggaat naar je beginscherm.


Leon schreef:

Het automatisch uitloggen zit mij toch niet helemaal lekker. Ik zou het veiliger vinden als het uitloggen wel automatisch gaat.



Hi Rogier en Leon,

Dit hebben we bewust aangepast. zowel bij Android als iOs. De reden is dat veel mensen nog even switchen naar een andere app als ze een betaling aan het doen zijn.
Vaak beginnen ze met het invoeren van een betaling en switchen dan nog even naar hun mailprogramma om bijvoorbeeld het factuurnummer of IBAN op te zoeken. Als ze vervolgens weer terugkeren naar de app is het vervelend dat ze uitgelogd zijn.

Wel is het zo dat je na en paar minuten automatisch wordt uitgelogd. de sessie blijft dus niet oneindig lang open staan. Overigens raden wij je altijd aan om uit te loggen als je klaar bent met gebruik van de app.

Groet, Pam
Harold 2-zits 1 jaar geleden
Ik ben inderdaad superblij dat ik niet meer direct uitgelogd word. Dat was echt lastig als je even naar een andere app wisselde. Soms wil je meerdere dingen kopiëren, bijvoorbeeld betalingskenmerk en rekeningnummer, dat gaat niet in één keer. Goed dus dat de time out langer is geworden!

Los daarvan is het natuurlijk gewoon verstandig om je telefoon zelf ook te vergrendelen etcetera etcetera. We hebben het nu over de app van een bank, maar heel veel andere apps blijven standaard ook gewoon ingelogd.
Pam Moderator 1 jaar geleden
sandraseidelmann schreef:

Ik mis een zoekfunctie in de app. Super onhandig en bizar dat die niet eens in het lijstje van toekomstige opties staat (voor mij echt een reden om over te stappen omdat ik zo niks kan terugvinden). Gaat deze functie er nog wel komen of voorlopig niet?
Verder wel fijn dat je eindelijk niet zomaar wordt uitgelogd als je naar een ander scherm gaat (bijv. om een iban nummer en betalingskenmerk uit een e-mail te kopiëren), zoals in de oude app. Verder vind ik t digitale kasboek erg handig zoals het nu is ingericht. Handig dat alles zo goed gecategoriseerd is.



Bedank voor de feedback Sandra! Met deze beta versie proberen we eigenlijk de laatste bugs eruit te halen met jullie hulp. In volgende updates gaan we de App verder uitbreiden met nieuwe features! Zoekfunctie staat ook op onze suggestielijst. Op welk termijn durf ik nog niet te zeggen. Zodra er meer bekend is over nieuwe updates (inclusief extra functionaliteiten) laten we dit absoluut weten via de community.
Pam Moderator 1 jaar geleden
Jaapr schreef:

Ik mis de tablet app heel erg, doe alles met tablet, reden om over te stappen want iedere bank heeft er een. Ook credit card uitgaven zien zou erg leuk zijn.


Beste Jaap, leuk dat je helpt testen. Goed punt van de creditcard uitgaven, ik begrijp dat je dit in je App wilt terugzien. Wat betreft de Tablet, we zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van een nieuwe webomgeving. Deze zal volledig geschikt en toegankelijk worden via de Tablet. Dank voor de feedback! Groet, Pam
JHNieiwenhuis 1 jaar geleden
Super dat de nieuwe App er is!

Als eerste een aantal algemene ervaringen:
De look and feel is enorm verbeterd, meer van deze tijd.
De App werkt ook lekker snel.
Dat je niet direct wordt uitgelogd bij het wisselen van scherm vind ik een pluspunt.
Ik hoop wel dat er nog meer functionaliteit bij komt, het liefst ga ik helemaal niet meer naar de Website! Nu is de functionaliteit behoorlijk beperkt.

Nu even per pagina mijn opmerkingen:

HOME:
Erg handig dat het IBAN nu zichtbaar is bij de rekeningen.
De gele stippen voor de rekeningen vind ik behoorlijk irritant. Maak ze kleiner en liever ook een andere kleur. Bijvoorbeeld die lichtblauwe kleur die jullie op andere pagina's gebruiken.
Bij de iPhone app maakte daar ook iemand een opmerking over en ben het met hem eens, Geel op Wit kijkt niet fijn en zou je niet moeten willen gebruiken in een app of website!
Daarnaast staat bij mij een rekening bovenaan die ik 1 a 2 keer per jaar gebruik, niet echt handig. Wat ik wel zie is dat de rekeningen op alfabet staan, daar ga ik eens naar kijken om bijvoorbeeld mijn rekeningen te nummeren en zo de volgorde aan te passen.
Tussen dezelfde soort rekeningen zou van mij wel iets minder witte ruimte/regels tussen mogen, voor het overzicht kijkt dat wat fijner.

Rekeningpagina:
Dezelfde opmerking over die gele balk, dat oogt niet fijn. Gebruik liever bijvoorbeeld het lichtblauw. De pagina's van 'Geld overboeken, Betaalopdrachten en Adresboek' ogen veel fijner doordat daar geen geel op wit wordt gebruikt!
Daarnaast zou ik liever de betalingen per week gegroepeerd zien dan per dag. Nu zie ik door al die balken en witte ruimte tussen de betalingen maar 6 betalingen op het scherm.
Het swipen tussen rekeningen vond ik van de vorige app wel handig, dat mis ik hier.

Geld overboeken:
Handig dat het geld overboeken nu op 1 manier gaat bij zowel interne overboekingen als naar een andere partij en dat alles in 1 scherm staat!
Adresboek, zelfde opmerking als eerst: Gele tekst op een witte achtergrond kijkt niet fijn!

Betaalopdrachten:
Fijn overzicht! Mis alleen de omschrijving van de rekeningen waar het bedrag naar toe wordt geschreven als het een overboeking is naar een eigen rekening.
Het zou top zijn als de overboekingen in de app kunnen worden aangepast, nu kun je ze alleen verwijderen.

Adresboek:
Fijn overzicht!
Het verwijderen werkt alleen niet, na het verwijderen staat de contactpersoon er gewoon weer in. Daarnaast is er veel wit, de contacten mogen dichter op elkaar.

Digitaal kasboek:
Persoonlijk heb ik daar weinig aan. Boekingen van spaar naar betaalrekeningen worden als inkomsten gezien en vice versa. Maakt het overzicht voor mij niet handig.

Bankpassen:
Handig overzicht, het blokkeren en NFC uitzetten werkt goed!
Soms geeft de app alleen aan dat ik geen bankpassen heb, na het vernieuwen van de pagina worden ze dan wel zichtbaar.

Geldautomaat vinden:
Ziet er goed uit, gebruik ik verder niet.

Berichten:
Je moet naar berichten gaan om te zien of er nieuwe berichten staan, prima overzicht verder.
Wanneer je een bericht opent staat het telefoonnummer van de knap servicedesk over elkaar. 1e regel staat 020, 2e regel 303 staat door de 020 en 1600 staat iets lager er ook doorheen.

Al met al top dat de nieuwe app er is, de basis staat en hopelijk komt er nog veel functionaliteit bij! Met name een creditcardoverzicht mis ik, maar dat staat al op jullie lijst :)

Daarnaast mijn complimenten naar Knab over de service en de openheid naar de klanten! Andere banken kunnen hier echt wat van leren.
n.beernink 2-zits 1 jaar geleden
Super bedankt voor de android beta app! Echt een verademing. :)

Een boel dingen zijn al door anderen genoemd, ik zou er nog even aan willen toevoegen dat ondanks de leesbaarheid in z'n algemeen een stuk beter is geworden, het lettertype van de berichten nogal klein is. Zeker op een groot scherm (OnePlus 3) maakt dat het lezen wat lastiger.

Verder vind ik dat de witruimte tussen de transacties nog ietsje minder zou kunnen om te zorgen dat er meer tegelijk op het scherm passen.

Als laatste zou ik het fijn vinden als ik meteen m'n betaalrekening te zien krijg in plaats van een overzicht van alle rekeningen. Maar dat was al één van de vragen van de enquête dus hopelijk zit dat er in een toekomstige versie bij in.

Ben benieuwd en ga zo door! :D
Lisa Moderator 1 jaar geleden
JHNieiwenhuis schreef:

Daarnaast mijn complimenten naar Knab over de service en de openheid naar de klanten! Andere banken kunnen hier echt wat van leren.



Bedankt voor je uitgebreide feedback en het compliment! Zodra de betaversie om wordt gezet naar een volledige app zullen wij (net als bij de iOS app) gaan uitbreiden qua functionaliteiten. De zoekfunctie en TouchID staan bijvoorbeeld boven aan het lijstje!
Lisa Moderator 1 jaar geleden
n.beernink schreef:

Super bedankt voor de android beta app! Echt een verademing. :)



Graag gedaan! Jij bedankt voor de feedback :D
spschaart 1 jaar geleden
Fijne verbetering! Naast het eerder genoemde zoeken, zou ik het fijn vinden als uitloggen met een knop is weergegeven zodat ik niet het menu in hoef te gaan. Fingerprint zou geweldig zijn. Verder geweldig initiatief om de community mee te laten denken!
hinster 2-zits 1 jaar geleden
Nieuw app ziet er een stuk overzichtelijker uit, top! Wel een opmerking over de functionaliteit van de passen. Ik heb zonder me te realiseren een nieuwe pas aangevraagd, terwijl ik eigenlijk een pas aan het blokkeren was. Een directe feedback in de vorm van een SMS is wel erg goed.

Al met al, een goede vooruitgang t.o.v. de huidige app.
hinster 2-zits 1 jaar geleden
Nog een twee aanvullingen:

1. Omdat ik verschillende rekeningen heb (prive en zakelijk) zal ik de berichten ook graag apart zien

2. Als je kiest voor service & contact wordt je naar een website gestuurd, dat is echt niet handig.
Robinvz 2-zits 1 jaar geleden
Het eerste wat ik zou willen veranderen is een 5 cijferige inlogcode. De 4 cijferige is bij bijna iedereen de pincode, postcode of geboortedatum. De 5 cijferige is denk ik veel veiliger.
Ves Kennisbank 1 jaar geleden
Gewoon de launch van de beta app gemist!

Eerste indruk, prachtig! Ziet er gelikt uit, snel.

In het adresboek zie ik liever niet de telefoonnummers uit mijn contacten lijst. Zie graag een optie om dit tab uit te schakelen. (Gebruik het zelf helemaal niet).
Digitale kasboek ziet er leuk uit. Ik hoop dat deze wordt uitgebreid om ook dingen te kunnen wijzigen (categorieen)
Ves Kennisbank 1 jaar geleden
(Te snel geplaatst, op de verkeerde plek gedrukt op mijn tablet)

Gewoon de launch van de beta app gemist!

Eerste indruk, prachtig! Ziet er gelikt uit en snel.

- In het adresboek zie ik liever niet de telefoonnummers uit mijn contacten lijst. Zie graag een optie om dit tab uit te schakelen. (Gebruik het zelf helemaal niet).
- Digitale kasboek ziet er leuk uit. Ik hoop dat deze wordt uitgebreid om ook dingen te kunnen wijzigen.
- Bij berichten mis een optie om alles in een keer te markeren als gelezen.
- Goed om te zien dat er gebruik wordt gemaakt van Custom Chrome Tabs

Hoop snel de optie te zien om acceptgiro's te scannen en dan langzaam er naar toe werken om de app een complete bank app te maken waar je 90% van de dingen kan doen die via de web kunnen.

Ben het met Robinvz eens, 5 cijfers is net iets beter. Minder geneigd een bekende combinatie te gebruiken

Maak geen aparte tablet app. Kies ervoor om deze gewoon compatible te maken met tablet maten.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
Bedankt allen voor jullie feedback, wij hopen hiermee uiteindelijk een App te maken die (zoveel mogelijk) aan jullie wensen voldoet! De volledige App die uit de betaversie zal volgen zal enkel van zijn 'schoonheidsfoutjes' afkomen. In updates die vervolgens komen, zullen wij stap voor stap functies gaan toevoegen zoals TouchID en de zoekfunctie.

Wij zijn nog lang niet klaar met testen dus hoe meer feedback, hoe beter!
n.beernink 2-zits 1 jaar geleden
Valt me trouwens wel op dat de huidige app soms crasht bij het opstarten. Wat kan ik doen om jullie te helpen met het oplossen van dit probleem?
Peter2 1 jaar geleden
Het wachtwoord invoer veld is te kort. Het lijkt alsof de maximum 30 tekens is. Mijn wachtwoord is langer (dit wordt ook gewoon op de site geaccepteerd).
Graag het invoer veld voor het wachtwoord dezelfde mogelijkheid qua lengte geven als de site (en de 'oude' app).
Pam Moderator 1 jaar geleden
Peter2 schreef:

Het wachtwoord invoer veld is te kort. Het lijkt alsof de maximum 30 tekens is. Mijn wachtwoord is langer (dit wordt ook gewoon op de site geaccepteerd).
Graag het invoer veld voor het wachtwoord dezelfde mogelijkheid qua lengte geven als de site (en de 'oude' app).


Dat klopt inderdaad. We zijn er direct achteraan gegaan. In de beta App is het inderdaad maximaal 30 karakters, in de officiële App zullen er wel gewoon 32 karakters toegestaan zijn.
Pam Moderator 1 jaar geleden
n.beernink schreef:

Valt me trouwens wel op dat de huidige app soms crasht bij het opstarten.



Hi N.Beernink, bedankt voor je bericht! Dat zal aan de beta versie liggen, in de 'echte' App mag dit niet meer moeten gebeuren. Kun je mij aangeven wanneer de App crasht? Is dit bijv. als je inlogt of als je overboekt o.i.d? Ik hoor het graag! :)
Ves Kennisbank 1 jaar geleden
Viel mij op dat de beta app gewoon als aparte app wordt geïnstalleerd i.p.v. de oude te overschrijven.
oomsbv02 1 jaar geleden
Eindelijk een app die werkt op mijn tablet!
Nu nog de mogelijkheid om de app in landscape mode te kunnen zetten.
Handig bij een grotere tablet!
bex0p00 1 jaar geleden
Jammer dat ondanks het feit dat ik twee keer eerder gevraagd heb om in de app de mogelijkheid aan te geven om het tegoed te beperken tot de lopende rekening of in ieder geval hierin een keuze te kunnen maken wat ik wil zien. Als ik nu mijn app open op mijn smartphone en iemand kijkt met een "schuin oog" met mij mee dan zien ze mijn totale bezit bij de KNAB-bank. Inclusief spaartegoed. Het moet toch binnen de app mogelijk zijn om hierin een keuze te kunnen maken?
Ik besef dat je moet inloggen met een wachtwoord, maar het tegoed staat met zulke grote cijfers op mijn scherm dat meekijken eenvoudig is. Hiermee komt mijn privacy in het geding en dat wil ik niet.
Voor mij zelfs een reden om de app niet meer te gebruiken.
Twinkel245 1 jaar geleden
De eerste indruk van de app is goed. Ik mis bij vast ingestelde periodieke overschrijvingen waar het bepaalde bedrag heen wordt overgeschreven. Ook de zoekfunctie mis ik. Verder zou ik het inderdaad toejuichen als de card reader naar de prullebak kan!
RabanePaco 1 jaar geleden
Ik heb de app enkel geinstalleerd en nog niet getest. (Komt wel een keer). Enkel een paar opmerkinegn over de installatie.

Ik heb de app op een tablet geinstalleerd; daar klaagt de de app niet over. Enkel werkte 'ie enkel in portrait mode, niet in landscape. (Wel met een screen rotator; ook de oud aapp werkte op deze wije op een tablet. Je moest enkel de apk er op krijgen.)

Bij het installeren valt me op hoe veel permissies de app krijgt. O.a. om te telefoneren. Is dat echt nodig? Ik heb er ni echt goed naar gekeken, maar heeft de app dat allemaal nodig? Ik vraag mij af of daar goed naar is gekeken is. Onnodig permissions kunne ook een (misschien theoretisch) veiligheidsrisico zijn.
gabrielle 1 jaar geleden
Mooie nieuwe app. Ik wil heel graag een zoekfunctie omdat ik zeer regelmatig moet opzoeken of iemand betaald heeft. Ik snap dat de automatische uitlog iets veiliger is, maar ik behoor tot de groep die soms nog iets moet opzoeken en vind het dus juist prettiger dat dit nu niet gebeurt.
Ik snap bovenstaande opmerking dat de bedragen groot en duidelijk in het beginscherm te zien zijn, voor mij is het opgelost als je kunt kiezen welke rekening meteen zichtbaar is.
Is contactloos betalen met je telefoon al in overweging? Zou ik erg fijn vinden.
bastb 1 jaar geleden
Ik wilde de app graag uitproberen, maar is er een reden waarom de beta installatie niet via Google Play kan? Installeren uit onbekende bronnen is met een reden dichtgezet en - voor mijn gevoel - zijn juist apps van banken interessante doelen.

Op mijn device staat trouwens Android 7.0.
hgrootnl 2-zits 1 jaar geleden
Heb dit al elders in forum aangekaart:
* meewerken aan beta testen: prima.
*uitnodigen via email met link? Not done! Zou fishing mail kunnen zijn!
pweemaes Toonbank 1 jaar geleden
Jaapr schreef:

Ik mis de tablet app heel erg, doe alles met tablet, reden om over te stappen want iedere bank heeft er een. Ook credit card uitgaven zien zou erg leuk zijn.

m.saarloos School bank 1 jaar geleden
Ik mis een optie om te kunnen zoeken naar transacties
MaxH Hoekbank 1 jaar geleden
Prima app tot nu toe, hele vooruitgang. Wel een vraag; wanneer ik naar bankpassen ga, staat er al 'Je nieuwe bankpas wordt verstuurd naar....". Is dit nu in werking gezet?
knabber School bank 1 jaar geleden
Prima verbetering tov de oude app. Heeft helaas wel erg lang geduurd allemaal.

Wat ik nog graag verbeterd zie:
1. De mogelijkheid om een IBAN nummer te kunnen kopiëren. Vaak heb ik mijn IBAN nummer nodig voor iets anders, open ik de app en probeer ik het IBAN nummer te kopiëren. Dit kan dus niet.
2. Ik kan nu nog niet via IDEAL de app openen. Hij probeert dan de oude app te installeren. Misschien omdat dit nog de bèta-versie is? Autorisaties leken goed te staan.
3. De schermen verversen niet direct na een overboeking. Het saldo klopt dan dus niet. Dan moet je eerst van scherm wisselen om de update te kunnen zien. Erg vervelend en onnodig.




s.post School bank 1 jaar geleden
ik vind de betaling over zicht duidelijk aangegeven. per dag. en je kunt gelijk je rente zien. ik mis nog steeds het contactloos betalen met je telefoon. en het chatten met een medewerken via de app
Lisa Moderator 1 jaar geleden
hgrootnl schreef:

Heb dit al elders in forum aangekaart:
* meewerken aan beta testen: prima.
*uitnodigen via email met link? Not done! Zou fishing mail kunnen zijn!



Voor een antwoord zie het topic Knab Mailings hierover
Pam Moderator 1 jaar geleden
bastb schreef:

Ik wilde de app graag uitproberen, maar is er een reden waarom de beta installatie niet via Google Play kan? Installeren uit onbekende bronnen is met een reden dichtgezet en - voor mijn gevoel - zijn juist apps van banken interessante doelen.



De reden dat wij de Hockey App gebruiken is omdat deze App ook al gebruikt werd door de App ontwikkelaars en daarom was dit voor ons de meest efficiënte optie. Het is uiteraard aan jou de keuze of je hiervan gebruik wilt maken. De Hockey App is van Microsoft en is veilig.

Groet, Pam
Lisa Moderator 1 jaar geleden
bex0p00 schreef:

Het moet toch binnen de app mogelijk zijn om hierin een keuze te kunnen maken?


gabrielle schreef:

Ik snap bovenstaande opmerking dat de bedragen groot en duidelijk in het beginscherm te zien zijn, voor mij is het opgelost als je kunt kiezen welke rekening meteen zichtbaar is.



Het personaliseren van het rekeningafschrift staat op onze planning om in de toekomst toe te voegen aan de App. Wij snappen dat het fijn zou zijn om zelf te kiezen welke rekeningen je in je overzicht ziet.
Pam Moderator 1 jaar geleden
MaxH schreef:

Prima app tot nu toe, hele vooruitgang. Wel een vraag; wanneer ik naar bankpassen ga, staat er al 'Je nieuwe bankpas wordt verstuurd naar....". Is dit nu in werking gezet?


Hi MaxH, als je dit hebt aangevraagd dan wordt er inderdaad een nieuwe bankpas verstuurd (ook via de Beta-App werkt dit). Dit zal ong. 3-5 werkdagen duren.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
gabrielle schreef:

Ik wil heel graag een zoekfunctie omdat ik zeer regelmatig moet opzoeken of iemand betaald heeft. Ik snap dat de automatische uitlog iets veiliger is, maar ik behoor tot de groep die soms nog iets moet opzoeken en vind het dus juist prettiger dat dit nu niet gebeurt.


Zoekfunctie gaat als een van de eerste functies toegevoegd worden nadat de volledige Android App live is. Uitloggen in de App gebeurt als het goed is juist niet meteen maar zal pas na enkele minuten gebeuren of direct als je zelf voor uitloggen kiest.

gabrielle schreef:

Is contactloos betalen met je telefoon al in overweging? Zou ik erg fijn vinden.


Contactloos betalen met telefoon zitten wij uiteraard wel aan te denken maar wordt momenteel nog niet 'gebouwd'.
SuperKnab Toonbank 1 jaar geleden
Ik zou de app graag uitproberen, maar het inloggen mislukt met de volgende melding:
Het inloggen is helaas niet gelukt. Probeert u het alstublieft opnieuw. ([random code van 6 karakters, letters en cijfers]).

Kan de app overweg met een lang wachtwoord (~20 tekens?).
Kan de app overweg met beperkte permissies? (ik geef liever geen toestemming...tenzij...)
Ik dien mijn normale credentials te gebruiken toch? Of die van Knab Lab/community?
De app heeft toestemming om verbinding te maken met mobiel2.knab.nl en evt. ook eum.knab.nl
patrick1982 1 jaar geleden
Ik wil de app graag testen echter lukt het niet om me aan te melden na het intoetsen van de code verkregen via random reader begint het weer van vooraf aan
feahof 2-zits 1 jaar geleden
Automatisch uitloggen is een must bij dit soort applicaties.
Onder "Overzicht": " Betaalopdrachten" moet zijn "Lopende Betaalopdrachten" anders is er mogelijk verwarring met "Geld Ovemaken"
Goede en overzichtelijke App ! Heldere kleuren en duidelijke lay_out..
Houd het simpel en overzichtelijk. Complexe transacties en instellingen niet in de App opnemen. Er is nog steeds een PC/Laptop ingang open.

tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
De grootte van de karakters in de berichten is VÉÉL te klein. Moet er zowat een vergrootglas bij pakken.
tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
patrick1982 schreef:

Ik wil de app graag testen echter lukt het niet om me aan te melden na het intoetsen van de code verkregen via random reader begint het weer van vooraf aan



Dit had ik dus ook. Ben er wél uitgekomen. Je MOET een pas gebruiken van de eerste rekening die je ooit bij KNAB hebt geopend. Toen ik dat deed werkte het. Op zijn zachtst gezegd onhandig. Dat moet beter KNAB!!!
tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
Het verbaasd mij echt ont-zet-tend dat er nog banken zijn die geen vingerafdruk authenticatie voor zowel inloggen als betalingen accorderen gebruiken. Dat is op het moment véél veiliger dan een pincode. En dat die pincode 4 in plaats van 5 of 6 cijfers bevat snap ik ook al niet. Andere banking apps die ik gebruik vragen om meer dan 4 cijfers. Ik zou het aantal cijfers zelfs het liefste zelf willen kunnen instellen. Dan zou ik gaan voor 6 cijfers (en daar géén datum voor gebruiken).:?
tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
Een punt dat ik niet zag bij de enquète was contactloos betalen. Dat is een functionaliteit die ik zéér belangrijk vindt. Kan ik die dikke protemonee met ald die passen eindelijk thuis laten. (Wel graag met vingerafdruk authenticatie.)
tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
bex0p00 schreef:

Jammer dat ondanks het feit dat ik twee keer eerder gevraagd heb om in de app de mogelijkheid aan te geven om het tegoed te beperken tot de lopende rekening of in ieder geval hierin een keuze te kunnen maken wat ik wil zien. Als ik nu mijn app open op mijn smartphone en iemand kijkt met een "schuin oog" met mij mee dan zien ze mijn totale bezit bij de KNAB-bank. Inclusief spaartegoed. Het moet toch binnen de app mogelijk zijn om hierin een keuze te kunnen maken?
Ik besef dat je moet inloggen met een wachtwoord, maar het tegoed staat met zulke grote cijfers op mijn scherm dat meekijken eenvoudig is. Hiermee komt mijn privacy in het geding en dat wil ik niet.
Voor mij zelfs een reden om de app niet meer te gebruiken.



Hier ben ik het wel mee eens, maar geen reden da app niet meer te gebruiken.
tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
sandraseidelmann schreef:

Ik mis een zoekfunctie in de app. Super onhandig en bizar dat die niet eens in het lijstje van toekomstige opties staat (voor mij echt een reden om over te stappen omdat ik zo niks kan terugvinden). Gaat deze functie er nog wel komen of voorlopig niet?
Verder wel fijn dat je eindelijk niet zomaar wordt uitgelogd als je naar een ander scherm gaat (bijv. om een iban nummer en betalingskenmerk uit een e-mail te kopiëren), zoals in de oude app. Verder vind ik t digitale kasboek erg handig zoals het nu is ingericht. Handig dat alles zo goed gecategoriseerd is.



Met alle punten eens!
tvthiel 2-zits 1 jaar geleden
hgrootnl schreef:

Heb dit al elders in forum aangekaart:
* meewerken aan beta testen: prima.
*uitnodigen via email met link? Not done! Zou fishing mail kunnen zijn!



Eep, helemaal mee eens. Jullie zouden als bank beter moeten weten!!!!!
FlorisMoerkamp Toonbank 1 jaar geleden
Twee punten:
- Af en toe sluit de app direct af, nog voor ik inlog
- Waar is de zoekfunctie binnen de rekening? Dus als ik oude betalingen wil opzoeken?

Verder echt top! Veruit de beste bank app die nu op de markt is.
patrick1982 1 jaar geleden
tvthiel schreef:

patrick1982 schreef:

Ik wil de app graag testen echter lukt het niet om me aan te melden na het intoetsen van de code verkregen via random reader begint het weer van vooraf aan



Dit had ik dus ook. Ben er wél uitgekomen. Je MOET een pas gebruiken van de eerste rekening die je ooit bij KNAB hebt geopend. Toen ik dat deed werkte het. Op zijn zachtst gezegd onhandig. Dat moet beter KNAB!!!



Bedankt het is gelukt met de pas die bij de eerste geopende rekening hoort
patrick1982 1 jaar geleden
De app ziet er strak en overzichtelijk uit

Graag zie ik de volgende punten aangepast
- inloggen met minimaal 5 a 6 cijfers liefs vingerscan
- contactloos betalen
- cardreader weg
- bij bankpassen zie ik niet alle passen die wij in ons bezit hebben op de rekening waar we 2 passen hebben zie ik er maar 1
- bij rekeningoverzicht tekst van de datum aanpassen van wit naar zwart zodat het beter leesbaar is
rene 1 jaar geleden
Mooi modern ontwerp. Ik vindt de gekleurde bedragen als indicatie voor "af" of "bij" ook een verbetering.
Ik ben het eens met de eerdere feedback over de witruimte, die mag wat minder, zodat er meer regels op een scherm passen.
Dan een vraag: hoe werkt eigenlijk het overmaken naar een telefoonnummer. Dit is nieuw voor mij en wat tekst en uitleg is dan welkom. Ik zal het zonder uitleg niet zo gauw testen.
In het adresboek mis ik de mogelijkheid om favorieten te markeren, zowel bij banknummers als ook bij telefoonnummers.
Het lijkt er op dat alle telefoonnummers uit het telefoonadresboek worden getoond, terwijl alleen mobiele nummers kunnen worden gekozen. Wat mij betreft kunnen de vaste nummers dan volledig achterwege blijven, in plaats van alleen greyed-out.
Schoonheidsfoutje: in één van de pop-up schermen wordt een mengeling van engelse en nederlandse tekst getoond.
(in het scherm nieuwe betaling, kies de kalender en daarna de terug-knop).
Verder valt op dat als de bêta app is geregistreerd, de productie app mijn pincode niet meer accepteert. Vice versa idem dito. Je moet dan eerst weer registreren met de paslezer. Misschien bewust zo gedaan om beide apps niet tegelijk te kunnen gebruiken, maar wel lastig, want als je in de bêta app tegen een bug aan loopt en je wilt terug uitwijken naar de productie app moet je wel je paslezer bij je hebben.
Voor mij geldt op dit moment trouwens dat ik nadat ik terug naar de productieapp was gegaan, het me vandaag niet meer gelukt is om weer in de bêta app te registreren. Hopelijk op een later moment weer wel.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
SuperKnab schreef:

Ik zou de app graag uitproberen, maar het inloggen mislukt met de volgende melding:
Het inloggen is helaas niet gelukt. Probeert u het alstublieft opnieuw. ([random code van 6 karakters, letters en cijfers]).



Wat vervelend dat het registreren niet lukt. Zou je eens willen proberen om je wachtwoord handmatig in te vullen? Of doe je dat al?

SuperKnab schreef:

Kan de app overweg met een lang wachtwoord (~20 tekens?).
Kan de app overweg met beperkte permissies? (ik geef liever geen toestemming...tenzij...)
Ik dien mijn normale credentials te gebruiken toch? Of die van Knab Lab/community?



Het wachtwoord van de betaversie kan overweg met 30 karakters, de volledige App zal gewoon 32 karakters aan kunnen. Je logt gewoon in met je Knab bankomgeving gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan permissies uiteraard uitschakelen, je hebt dan echter kans dat bepaalde onderdelen uit de App niet meer volledig werken (zoals zoeken naar geldautomaat of geld overboeken naar telefoonnummers)



Lisa Moderator 1 jaar geleden
feahof schreef:

Automatisch uitloggen is een must bij dit soort applicaties.



Bedankt voor je feedback! Op het automatisch uitloggen wil ik even kort ingaan; Je wordt namelijk sowieso na enkele minuten automatisch uitgelogd. Mocht je dit direct willen dan kan je zelf op uitloggen klikken. We hebben er bewust voor gekozen om niet automatisch uit te loggen zodra je de App wegklikt aangezien het veel voorkomt dat er iets op de telefoon opgezocht moet worden buiten de Knab app. Het is dan vervelend om de App weer opnieuw op te starten.
MaxH Hoekbank 1 jaar geleden
Pam schreef:

MaxH schreef:

Prima app tot nu toe, hele vooruitgang. Wel een vraag; wanneer ik naar bankpassen ga, staat er al 'Je nieuwe bankpas wordt verstuurd naar....". Is dit nu in werking gezet?


Hi MaxH, als je dit hebt aangevraagd dan wordt er inderdaad een nieuwe bankpas verstuurd (ook via de Beta-App werkt dit). Dit zal ong. 3-5 werkdagen duren.



Hoi Pam, Ik bedoel het eigenlijk omgekeerd. Ik heb geen nieuwe pas nodig. Ik ging alleen naar Bankpassen om te kijken en heb verder niets gedaan. De zin 'Je nieuwe bankpas wordt verstuurd naar ...." is dus alleen van toepassing wanneer je op blokkeren tikt??



Klaas Toonbank 1 jaar geleden
Fijne app. Lekker om mee te werken. Wel 2 opmerkingen.

Ik zou het fijn vinden om direct in het saldo overzicht te kunnen zien welke factuur er aan mij betaald is of welke factuur ik aan mijn crediteur heb betaald. Dus m.a.w. laat direct het betalingskenmerk in het (totaal) overzicht zien. NU moet er eerst weer getikt worden om te zien welke factuur er overgemaakt is.

Ten tweede, ook bij mij crasht de app af en toe en wel op zeer uiteenlopende momenten en in verschillende schermen, dus niet echt een pijl aan op te trekken :)
nguyen 1 jaar geleden
Goede snelle app.
Ik hoop dat ze de toekomstige incasso functie ook erin zetten.
Anders moet ik iedere keer op mijn pc inloggen om dit te bekijken.

Je weet dan precies wanneer iets geïncasseerd wordt zodat, indien nodig, je het geld van je spaarrekening naar je lopende rekening kan overmaken.

Pam Moderator 1 jaar geleden
MaxH schreef:

Hoi Pam, Ik bedoel het eigenlijk omgekeerd. Ik heb geen nieuwe pas nodig. Ik ging alleen naar Bankpassen om te kijken en heb verder niets gedaan. De zin 'Je nieuwe bankpas wordt verstuurd naar ...." is dus alleen van toepassing wanneer je op blokkeren tikt??


Hi Max! Nu snap ik inderdaad wat je bedoeld, excuus! De nieuwe bankpas wordt pas verstuurd zodra je op de knop 'Blokkeren' drukt. Groeten, Pam
Lisa Moderator 1 jaar geleden
knabber schreef:

Ik kan nu nog niet via IDEAL de app openen. Hij probeert dan de oude app te installeren. Misschien omdat dit nog de bèta-versie is? Autorisaties leken goed te staan.


Dat iDeal je nog niet meteen doorlinkt naar de betaversie heeft inderdaad te maken met het feit dat je de gewone app ook nog op je telefoon hebt staan. Zou je de oude App verwijderen dan wordt wel de betaversie gekozen.

knabber schreef:

De schermen verversen niet direct na een overboeking. Het saldo klopt dan dus niet. Dan moet je eerst van scherm wisselen om de update te kunnen zien. Erg vervelend en onnodig.


Eens, de reactie is een beetje traag. Gaan we aan werken!
Pam Moderator 1 jaar geleden
oomsbv02 schreef:

Eindelijk een app die werkt op mijn tablet!
Nu nog de mogelijkheid om de app in landscape mode te kunnen zetten.
Handig bij een grotere tablet!



Hi Oomsbv02! De App is eigenlijk ontwikkeld voor enkel telefoon, het werkt wel op de Android tablet, maar is niet volledig geschikt hiervoor. Daarom is landscape mode helaas niet mogelijk. We zijn bezig met een volledig nieuwe webomgeving die wel ideaal zal zijn voor Tablets. Natuurlijk kan je de Android App wel gewoon blijven gebruiken op je Tablet!
Lisa Moderator 1 jaar geleden
FlorisMoerkamp schreef:

Waar is de zoekfunctie binnen de rekening? Dus als ik oude betalingen wil opzoeken?



Bedankt Floris, wat een compliment! De zoekfunctie is nog niet beschikbaar binnen de App. Deze functie willen wij wel toe gaan voegen in een van de komende updates!
Pam Moderator 1 jaar geleden
Twinkel245 schreef:

Ik mis bij vast ingestelde periodieke overschrijvingen waar het bepaalde bedrag heen wordt overgeschreven.


Bedankt voor al je suggesties, super dat je meedenkt! Als het goed is zou de begunstigde hier wel bij vermeld moeten worden. Zou je een screenshot willen toevoegen zodat ik dit kan nakijken? (je kunt vertrouwelijke gegevens doorstrepen, of je mag het ook mailen naar: service@knab.nl). Alvast bedankt!
Pam Moderator 1 jaar geleden
RabanePaco schreef:

Ik heb de app op een tablet geinstalleerd; daar klaagt de de app niet over. Enkel werkte 'ie enkel in portrait mode, niet in landscape.


De App is eigenlijk ontwikkeld voor enkel telefoon, het werkt wel op de Android tablet, maar is niet volledig geschikt hiervoor. Daarom is landscape mode helaas niet mogelijk. We zijn bezig met een volledig nieuwe webomgeving die wel ideaal zal zijn voor Tablets. Natuurlijk kan je de Android App wel gewoon blijven gebruiken op je Tablet.

RabanePaco schreef:

Bij het installeren valt me op hoe veel permissies de app krijgt. O.a. om te telefoneren. Is dat echt nodig? Ik heb er ni echt goed naar gekeken, maar heeft de app dat allemaal nodig? Ik vraag mij af of daar goed naar is gekeken is. Onnodig permissions kunne ook een (misschien theoretisch) veiligheidsrisico zijn.


Bij downloaden van de Beta App wordt er inderdaad akkoord gevraagd voor verschillende punten, namelijk: toegang tot je contacten, toegang tot je SD kaart en GPS. Dit is nodig voor verschillende functies binnen de App:

- De contacten worden gebruikt als je geld wilt overmaken naar een telefoonnummer.
- De GPS wordt gebruikt om de dichtstbijzijnde geldautomaat te vinden.
- Inhoud van de SD kaart: Deze functionaliteit is nodig voor de Beta App om de ‘crash gegevens’ te registreren.

Als je nog suggesties hebt of verbeterpunten aan de App, laat het dan vooral weten!

Groet, Pam
Pam Moderator 1 jaar geleden
tvthiel schreef:

Het verbaasd mij echt ont-zet-tend dat er nog banken zijn die geen vingerafdruk authenticatie voor zowel inloggen als betalingen accorderen gebruiken. Dat is op het moment véél veiliger dan een pincode.



Beste tvthiel, bedankt voor alle feedback en fijn dat je zo betrokken bent en met ons meedenkt. Je suggesties nemen we intern mee. De Beta versie is bedoeld om de laatste bugs eruit te halen, de basis van de App is er dus al. Met volgende updates gaan we de App verder uitbreiden (denk bijv. aan nieuwe features zoals Touch ID). Daarom zijn we blij met alle opmerkingen.

Wat betreft de vingerafdruk authenticatie, toevallig las ik hier een artikel over: The Guardian. Wellicht interessant om te lezen, zij geven juist het tegenovergestelde aan. Daarnaast staat er een blog over dit onderwerp op onze Knab Blog pagina. Er zijn altijd meerdere opinies rond dit soort onderwerpen. Bedankt in ieder geval voor je feedback en ik maak dit intern bespreekbaar.

Mijn collega Angelina heeft jou vraag over de link in de mailing beantwoord in dit topic. Ze heeft hier zojuist een reactie in geplaatst.

Groet, Pam

Pam Moderator 1 jaar geleden
rene schreef:

Dan een vraag: hoe werkt eigenlijk het overmaken naar een telefoonnummer. Dit is nieuw voor mij en wat tekst en uitleg is dan welkom. Ik zal het zonder uitleg niet zo gauw testen.



Goedenavond Rene, leuk dat je zo uitgebreid feedback hebt gegeven en bedankt voor het melden van het 'schoonheidsfoutje', scherp! Graag leg ik je hierbij uit hoe het overboeken naar een telefoonnummer werkt:

- Stap 1: Klik in de App op 'Overboeken'.
- Stap 2: Klik op het adresboek icoontje en kies voor de optie 'Telefoonnummers'.
- Stap 3: Selecteer een telefoonnummer en klik hierop.
- Stap 4: Je kunt hierbij eventueel een persoonlijke boodschap of foto toevoegen.
- Stap 5: Als laatste stap klik je op 'Overboeken' en bevestig je dit met je toegangscode.

Wat gebeurt er vervolgens...

- De begunstigde ontvangt een sms met daarin de informatie over de betaling en een bijbehorende link.
- Via de link kan de ontvanger gemakkelijk zijn of haar rekeningnummer invullen en klikken op: 'Ontvang dit bedrag'.
- Mission complete!

Je kunt maximaal € 500 naar een mobiel nummer overboeken. Natuurlijk kun je het al uittesten vanaf 0,01 cent ;)

Groet, Pam
Pam Moderator 1 jaar geleden
Hierbij wil ik iedereen nogmaals bedanken voor alle feedback, we nemen jullie opmerkingen absoluut mee. Ga vooral door met suggesties en verbeterpunten geven. Zodra er vanuit onze kant meer bekend is over mogelijke ontwikkelingen, dan brengen we jullie uiteraard op de hoogte via de Community.
derekdhaas Lounge bank 1 jaar geleden
Heb zelf 2 rekeningen, ZZP en normale rekening lopen bij KNAB, nu is dat de fout niet (sterker nog, was 1 van de betere keuzes wat betreft bank) echter bij bankpassen vind ik alleen mijn bankpassen van de zakelijke rekening terug.

Nog een ander klein dingetje bij berichten, als ik het enige bericht open wat hier staat valt mij op dat het in een wel erg klein venstertje wordt weergegeven, wellicht volledig scherm doen met terug knop, als tweede, na sluiten en opnieuw openen toont hij het bericht niet meer en zie ik alleen een leeg wit schermpje (wel te sluiten en niets crashed).

Als laatste vind ik het kasboek leuk echter interne overboekingen mogen daar van mij worden uitgefilterd, als je veel geld overboekt tussen rekeningen geeft dit een nogal vertekend beeld.

Verder een mooie frisse start van een nieuwe app!
derekdhaas Lounge bank 1 jaar geleden
Ps de schaal (y as met bedragen) van de kasboek klopt niet helemaal, geeft 3 bedragen aan 6.000, 10.000 en daarboven nogmaals 10.000 (waar 14.000 had moeten staan)
derekdhaas Lounge bank 1 jaar geleden
Terugkomend op mijn eerdere commentaar; de pinpassen stonden er niet in omdat ik ze beide nieuw had aangevraagd (of jullie programmeurs zijn zo snel met oplossen) maar worden nu wel weergegeven, top dus.

Het "witte scherm" bij opnieuw openen van Berichten, dit is omdat er onder het bericht wat er nu staat oneindig doorscrollt, bij het opnieuw openen onthoud de app waar de scroll positie was (wat helemaal onderin het witte was). Omhoog scrollen en de content was weer netjes zichtbaar.

Wat betreft nieuwigheden, jullie wellicht niet onbekend, de redelijk nieuwe Bunq voegt toch wat toe middels: Rekening splitsen. Het QR betalen (tevens bij ING) lijkt mij ook een mooie toevoeging.
Pam Moderator 1 jaar geleden
derekdhaas schreef:

Terugkomend op..
...mooie toevoeging.



Hi Derek, Bedankt voor alle feedback! Ik heb het direct doorgestuurd naar de App ontwikkelaars.
Guido Thys 1 jaar geleden
Los van minder belangrijke zaken (zoals hier en daar nog Engelse teksten, etc.) en redelijke ongemakken (geen automatisch aanvullen van rekeninggegevens, etc.) blijft dit, zolang je een kaartlezer nodig hebt, volstrekt en hopeloos voorbijgestreefde technologie. 20ste-eeuws.
Het gevolg is dat je ofwel die kaartlezer altijd op zak moet hebben ofwel ernstig beperkt bent in je gebruiksmogelijkheden.
Loopt jaren achter op b.v. de ING.
Ik heb daar heel lang geleden al een vraag over gesteld en toen werd gezegd dat dit met deze nieuwe versie zou veranderen. Niet dus.
Op die manier wordt Knab, die het anders wilde aanpakken, links en rechts ingehaald door andere banken.
Pam Moderator 1 jaar geleden

Bedankt!


Super dat jullie allemaal hebben geholpen met het testen van de nieuwe App. Enorm bedankt! We hebben alle feedback verzameld en intern besproken. De resultaten waren zeer positief.

>1500 testers
93% van de testers vond de App beter dan de vorige App!
92% ervaart de snelheid als goed tot zeer goed!


Blog en Video feedback


Ben jij benieuwd wat we met jullie feedback gaan doen? Bekijk dan ons filmpje en lees de blog hier.
Bekijk mobiele versie