Denk mee met Knab

Dit is het deel van Knab Lab waar het allemaal om draait. Geef hier jouw mening over onze diensten en producten. En zie direct hoe anderen erover denken!

Nieuwe Persoonlijke Bankomgeving

Fris, overzichtelijk en praktisch. Met die termen in ons achterhoofd hebben we het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe Persoonlijke Bankomgeving. We hebben nu een volledig nieuw design klaarliggen, dat we graag eerst voorleggen aan een kleine groep klanten. De komende tijd blijven we de omgeving verder verbeteren, en daar kunnen wij jouw input goed bij gebruiken.

Meer informatie over (het testen van) de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving vind je in Knab Lab. Heb je een goed beeld van de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving? Dan zijn we heel benieuwd naar je mening. Als je onderstaande vragen beantwoordt, help je ons weer een stuk verder!

Update: Lees in dit topic wat we met jullie feedback hebben gedaan!

Hoe scoort de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving voor jou ten opzichte van de oude (huidige) omgeving op de volgende punten?

• Overzichtelijkheid

  • 31 stemmen  27.4%
  • 10 stemmen  8.8%
  • 72 stemmen  63.7%

• Gebruikersgemak

  • 24 stemmen  21.2%
  • 20 stemmen  17.7%
  • 69 stemmen  61.1%

• Vormgeving

  • 27 stemmen  23.9%
  • 12 stemmen  10.6%
  • 74 stemmen  65.5%

• Algemene indruk

  • 26 stemmen  23%
  • 19 stemmen  16.8%
  • 68 stemmen  60.2%

Welke woorden vind je passen bij de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving?

  • 65 stemmen  58%
  • 26 stemmen  23%
  • 67 stemmen  59%
  • 2 stemmen  2%
  • 20 stemmen  18%
  • 19 stemmen  17%
  • 54 stemmen  48%
  • 26 stemmen  23%
  • 9 stemmen  8%
  • 11 stemmen  10%
  • 18 stemmen  16%
  • 10 stemmen  9%
  • 1 stem  1%

Welk rapportcijfer geef jij de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving?

  • 3 stemmen  2.7%
  • 3 stemmen  2.7%
  • 5 stemmen  4.4%
  • 9 stemmen  8%
  • 8 stemmen  7.1%
  • 9 stemmen  8%
  • 18 stemmen  15.9%
  • 39 stemmen  34.5%
  • 16 stemmen  14.2%
  • 3 stemmen  2.7%

Hoe beoordeel je de overzichtspagina (homepage) van de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving?

  • 17 stemmen  15%
  • 26 stemmen  23%
  • 70 stemmen  61.9%

Heb je alles kunnen vinden wat je zocht?

Denk bijvoorbeeld aan geld overboeken, een spaarrekening openen of je transactie-overzicht bekijken.

  • Ja 88 stemmen 78%
  • Nee 25 stemmen  22%

Heb je niet alles kunnen vinden? Laat ons onderaan de pagina in een reactie weten wat we kunnen verduidelijken.

In hoeverre zou je de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving aanbevelen aan familie of vrienden?

  • 10 stemmen  8.8%
  • 1 stem  0.9%
  • 2 stemmen  1.8%
  • 6 stemmen  5.3%
  • 7 stemmen  6.2%
  • 8 stemmen  7.1%
  • 8 stemmen  7.1%
  • 13 stemmen  11.5%
  • 30 stemmen  26.5%
  • 17 stemmen  15%
  • 11 stemmen  9.7%

Wil je nog meer ervaringen met ons delen? Dat kan in het reactieveld onderaan de pagina.

60 Reacties

GasterijManjefiek Hoekbank 1 jaar geleden
Het is op "korte termijn" aan ons beloofd maar na meer dan een jaar is hij er eindelijk. Complimenten aan de ontwikkelaars van Knab! De nieuwe bankomgeving ziet er modern, strak en overzichtelijk uit.

Om te beginnen het startscherm je hebt in een oogopslag de informatie die je als zakelijke klant nodig hebt. De menu's zijn ook verbeterd en je kan alle informatie en benodigde zaken snel terugvinden.

De nieuwe omgeving werkt op de meeste punten snel maar er zijn een paar verbeterpunten.
1: Het laden van je persoonlijk archief duurt erg lang.
2: Adressen uit je adresboek verwijderen duurt erg lang en in 9 van de 10 keer wil dit niet en krijg je de foutmelding 'Er is een fout opgetreden'. Dit was ook een probleem in de oude bankomgeving.
3: In de oude bankomgeving kon je in een oogopslag de aankomende incasso's zien. In de nieuwe omgeving staan de periodieke overboekingen, eenmalige overboekingen, overboekingen tussen eigen rekeningen, incasso's en afgegeven incasso machtigingen in een overzicht en dit komt de snelheid van het laden niet ten goede.
4: Bij het sparen overzicht krijg je reclame te zien van alle andere spaarproducten die Knab aanbied dit vindt ik persoonlijk erg irritant.
5: Digitale B2B incasso machtigingen die wij hebben geregistreerd bij Knab komen niet in het overzicht te staan.

Het zijn een paar kleine verbeterpunten en als deze verbeterd worden is de nieuwe omgeving top!

Keep on going with the good work!
GasterijManjefiek Hoekbank 1 jaar geleden
Nog een aanvulling op mijn vorig bericht.

Er zit geen scroll balk bij het alert scherm waardoor je niet alle alerts kunt lezen.
tonk44 Werkbank 1 jaar geleden
zie community
Ton54 2-zits 1 jaar geleden
Eerste indruk en ervaring, een prettige moderne omgeving. top! Op dit moment twee opmerkingen: Zou prettig zij als de Overzicht (Home) button ook tijdens het scrollen zichtbaar blijft, dit om snel terug te gaan naar de basis. In de berichtomgeving (bel
button) is het lastig te zien welke berichten nog niet gelezen zijn! Ook als alle berichten gelezen zijn blijft de teller bv op 1 staan!?
Operafreak 2-zits 1 jaar geleden
Ik ben goed te spreken over deze aanpassingen. Wat ik graag nog zou willen is in het home-scherm zelf de volgorde van de rekeningen kunnen bepalen - zoals ook mogelijk is in de iOS app.. Zoals al eerder opgemerkt: het laden van de berichten in het persoonlijk archief kan wat peper gebruiken... traaaaaaaag... Ook zou ik graag zien dat je het verwijderen van gelezen berichten niet stuk voor stuk meer hoeft te doen, maar per (deel)selectie - set aanvinken of groeperen per datum en dan wegmiepen..
flinden68 Toonbank 1 jaar geleden
Wel zou ik het handig vinden om zelf te bepalen in welke volgorde de rekeningen staan. Aangezien ik er meerdere heb, zou ik daar graag invloed op kunnen uitoefenen. Net zoals in de App
derekdhaas Lounge bank 1 jaar geleden
Enige wat ik op te merken heb is dat de donkerblauwe letters in de submenu balk (bij betalen bijvoorbeeld "Bij- en afschrijvingen") wel erg wegvallen met de nogal donkere achtergrond. Wellicht mooier om het donkerblauwe te gebruiken met een wit lettertype (zie bijlage).

Verder vind ik het ietswat onrustig met de verschillende secties die 1 voor 1 inladen, vooral omdat ook het gehele menu bij elke klik weg is en opnieuw wordt ingeladen.

Als laatste, verdwijnt het submenu als je op instellingen klikt, wellicht gewoon opengeklapt laten staan.

Om niet enkel met kritiek te eindigen, verder ziet het er top uit!
roelantharmsen 2-zits 1 jaar geleden
Het ziet er prachtig uit.

Nog wat extra functionaliteit die ik graag zou zien:
1) De optie om de volgorde van de rekeningen in het overzicht zelf te bepalen.
2) Evt. rekeningen niet in het overzicht laten tonen.
3) Een subtotaal van de betaal rekeningen en de paar rekeningen.
4) Kiezen welke betaal rekening de standaard rekening is bij selectie en overboekingen.
5) De optie om een kwartaal sparen in een flexible sparen om te zetten en anders om.
6) Het coderen van de transacties in het digitaal kasboek moet een voor een en is nog steeds zeer omslachtig. Dit maakt voor mij het kasboek onbruikbaar en blijf ik bij excel.

Ga zo door!

MvG, Roelant
Han 1 jaar geleden
De oude omgeving (home) had een overzichtelijke indeling waarbij in een oogopslag de hele financiële status van alle rekeningen zichtbaar was met daaronder beursinfo.
Door de keuze van een groter lettertype en twee regels per account onder elkaar raak ik snel het overzicht kwijt en moet ik scrollen om al mijn rekeningen (17 stuks) te zien, de beursinfo moet ik elders gaan zoeken.
Kortom voor mij totaal geen verbetering.
loetje88 2-zits 1 jaar geleden
Voor mij totaal geen verbetering.

Ik mis het overzicht in 1 oogopslag van alle rekeningen, en zie nu alleen nog maar de betaalrekening.

Ik mis ook diverse andere knoppen die in de oude omgeving wel staan.
Vind het nieuwe design er een beetje uit zien als een "shabby" website, die nog niet helemaal af is.

Ik zeg lekker laten wat het is, en richten op bv de mobiele functionaliteiten, zoals het kunnen downloaden en opslaan van pdf's van bv overboekingen (omdat screenshots niet kunnen).
Anneloes 1 jaar geleden
Voor mij zijn nu al mijn rekeningen in 1 oogopslag te zien. Dat is erg fijn. Wel vond ik het zeer irritant dat bij overboekingen de centen in een apart veld moeten worden ingevoerd. Dit is voor mij een groot minpunt.
Daarnaast zou ik het erg fijn vinden als je meerdere overboekingen tussen eigen rekeningen achter elkaar kan uitvoeren zonder opnieuw naar overboekingen te hoeven gaan. Dus net als met gewone overboekingen de keuzeknop hebben: nog een overboeking doen.
bccpbv 1 jaar geleden
In de oude omgeving kan ik al mijn rekeningen ineens zien, hoewel niet in de door mij gewenste volgorde. In de nieuwe omgeving ben ik helemaal afhankelijki van KNAB's willekeur in de volgorde van mijn rekeningen, die hier dus volledig zoek is.
Dat er rechtsboven een knopje zit waarmee geschakeld kan worden tussen de diverse rechthebbenden heeft me zeker 5 minuten tijd gekost om te vinden.

Het zal wel beter zichtbaar zijn op een mobieltje, maar voor dagelijkse bankzaken vind ik dit absoluut geen verbetering, je blijft op en neer scrollen om alles te kunnen zien door het grotere lettertype.

Kortom voor mij totaal geen verbetering, en zelfs reden om te zoeken naar een alternatieve bank, wanneer dit binnenkort de enige mogelijkheid wordt, om mijn rekeningen te bekijken.
ykuiper 1 jaar geleden
Qua uitstraling / gebruikersvriendelijkheid lijkt het mij een stuk beter! Ik liep echter tegen een paar vragen / problemen op.

1. Ik wil graag een automatische overboeking instellen wanneer mijn budget op lopende rekening meer dan 2.500 bedraagt. Bij het instellen moet je kiezen uit voorgedefinieerde saldo's (jammer, maar ook goed, dan kies ik voor 2.000), maar... in de lijst die je ziet, zie je niet alle bedragen omdat hij achter andere info op de pagina verdwijnt (in Chrome iig)
2. Toen ik het alert had ingesteld en wilde opslaan gaf hij een foutmelding en sloeg hij mijn wijzigingen niet op.
3. Ik heb ook 'rood' staan aangezet. Jammer dat je niet kunt kiezen voor '0,00' euro willen roodstaan (dat is nl. mijn keuze) maar goed, 250 is een stuk beter dan de overige banken. Dit proces doorliep ik goed, maar... ik kwam erachter dat ik mijn vorige instellingen (bij het alert instellen voor een max bedrag op de lopende rekening) nog niet had opgeslagen (daar krijg je dus geen seintje over). Toen ik daarna dat alert weer opnieuw wilde instellen kreeg ik dus een foutmelding / lukte niet.
4. Het achterlaten van deze opmerkingen kan blijkbaar alleen via deze omgeving? Ik zou het mogelijk maken dat je meteen info / reactie kunt sturen. Krijg je nog betere feedback.

Succes!

Groet, Ineke
Manon 1 jaar geleden
In de nieuwe omgeving kan ik niet zien welke omschrijving bij de bijschrijvingen horen. Ik werk met nota's die volgnummers hebben. Mensen die betalen zetten het volgnummer in de omschrijving. In de huidige omgeving worden die omschrijvingen weergegeven, in de nieuwe niet. Dit is voor mijn niet werkbaar om mijn administratie bij te houden. Zou reden zijn om van bank te veranderen. Nu wordt het een zoekplaatje.
Willem Bastein 1 jaar geleden
ik word er continu uitgekieperd. zodra ik ook maar iets probeer te openen.
inloggen wil daarna ook niet lukken.
(zowel vandaag als 2 dagen terug.)

dus er valt weinig te testen nog.

ik probeer het later nogmaals.
Zwaapmans 2-zits 1 jaar geleden
1e indruk is een betere lau out dan de vorige omgeving. verder nog te weinig mee gedaan om echt oordeel te geven.
Kom wel een lay-out dingetje tegen. Als ik het scherm horizontaal verklein, schuift bovenin een titel over een menu item. zie screenprint.[
Zwaapmans 2-zits 1 jaar geleden
Waarom zijn er eigenlijk twee fora over dit onderwerp? Ik zie net het andere forum met verreweg de meeste reacties en actviteit vanuit Knab. Beter om daar te posten?
Gerrie63 1 jaar geleden
Ik ben er niet zo enthousiast over, we hebben een prive en zakelijke rekening en dit vind ik nu wat minder duidelijk.
Ik mis de omschrijving van een ontvangen betaling vooral op de zakelijke rekening. Nu moet ik er op klikken om een factuur te matchen.
Vind het kleur verschil tussen ontvangen en betaald erg mager wat vooral voor mensen met beperkt zicht of kleurenblindheid niet zo prettig is.
Voor mij ziet het er nu te saai en daardoor wat goedkoop uit.
Ik geef nu nog de voorkeur aan de huidige omgeving.
giezeman 2-zits 1 jaar geleden
Adresboek aanvullen gaat niet altijd goed. Ook worden niet alle adressen van "oud' naar "nieuw" overgezet
Jonko 1 jaar geleden
Bij het downloaden van transacties voor import in boekhoudpakket worden de transacties van vandaag niet meegenomen.
m.vanderscheer 1 jaar geleden
Op het oog een prettige site om te openen. Maar niet beter dan de vorige.

Ik heb bedragen overgeboekt en er vielen mij een aantal dingen op.
- het invullen van het bedrag kost je nu 1x extra klikken. (Eerst euro's daarna centen)
- bij het invullen van het contole getal verspringt mijn toetsenbord van de tablet naar elk cijfer terug op de letters dat is hinderlijk
tot zover
tvdh 1 jaar geleden
Het ziet er wel wat frisser en minder vol uit, echter verspringt alles vaak bij het laden.
Zou duidelijker zijn als alles vaste afmetingen had.

In het overzicht van overboekingen is de beschrijving niet zichtbaar.
Dit zou ik liever zien dan het tegenrekeningnummer.
wygerden 2-zits 1 jaar geleden
Ondanks de frisse en 'overzichtelijke' indeling ontbreekt het voor mijn gevoel juist aan overzicht.
De grote v(l)akken, grote lettertypes, ruime afstanden maken dat er erg veel geklikt en gescrold moet worden en dan nog blijft er informatie verborgen. Dit fenomeen doet zich al voor op een 22" full HD scherm; op een (moderne) laptop is het eigenlijk geen doen om 'snel en gemakkelijk' je zaken af te handelen (inloggen vraagt al om het eerste scrollen).
Daarbij heb ik de indruk dat er voor bepaalde processen/procedures sowieso meer handelingen moeten worden verricht, ook al vanwege de bewegelijkheid van de schermen.
In de basis dus erg overzichtelijk, vooral de manier waarop rekeningen gepresenteerd worden, in het 'werken met' een stuk lastiger.
WF-Pinkvink 1 jaar geleden
Ik mis in het rekening overzicht de kolom Omschrijving, ik kan niet zien welk factuurnummer er aan de betaling is gekoppeld. wat wel direct in het oude overzicht staat.
Voor mij als zakelijke gebruiker is dit zeer onhandig en onbruikbaar.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
Allemaal heel erg bedankt voor de feedback! Benieuwd wat wij hiermee hebben gedaan? Lees dan het blog met een overzicht van de (komende) aanpassingen.
Johannes Toonbank 1 jaar geleden
Ik kan op mijn Macbook 13 inch alles heel goed vinden en zien, die site werkt beter op Safari dan de vorige en de overzichten zijn duidelijk beter. Ook het onderscheid tussen privé en zakelijk is goed!
Freaky 1 jaar geleden
Prima verbetering.

1 ding mis ik toch wel.
Als ik meerdere overboekingen moet doen moet ik ze per keer doen.
Zou het fijner vinden als bij het maken van een overboeking onderaan de optie is voor:
Betalen / nog een overboeking doen.

Zo is m'n workflow fijner en scheelt al is het maar weinig toch weer wat klikken.
Menjo 1 jaar geleden
Ik vindt het er persoonlijk een stuk onoverzichtelijker en ook wat kinderachtig en ook goedkoop uitzien. Persoonlijk vindt ik mijn bakzaken nogal belangrijk en dit voelt dan ook wat te simpel.

Graag zou ik de berichten ook aangepast zien, dit zijn meestal Alerts die ik al gehad heb in de Mail en graag in een keer wil verwijderen. nu moeten ze allemaal apart geopend worden, en komen heel ongemakkelijk naar beneden geschoven, zoals alle meldingen. Veel klikken die niet nodig zijn in mijn ogen.

Walter Kennisbank 1 jaar geleden
In de oude omgeving was het regelmatig onmogelijk om ontvangen alerts te wissen. De meldingen (onder het belletje bovenin het scherm), konden dan niet verwijderd worden en bleven dus hinderlijk staan. In de nieuwe omgeving zijn de ontvangen alerts (tot nu toe altijd) te wissen. De meldingen (onder het belletje bovenin het scherm), kunnen dan dus na het lezen (één voor één) verwijderd worden. Nóg mooier zou het zijn wanneer je die gelezen alerts met één knop allemaal tegelijk kunt wissen.
jruwen 1 jaar geleden
Ik vind de nieuwe omgeving minder overzichtelijk doordat alles veel groter is. Ik moet daardoor veel meer scrollen. Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik naar een mobiele interface zit te kijken op mijn desktop. Ik ben wel blij met het nieuwe menu bovenin; die van de oude omgeving vond ik maar niks.
Lisa Moderator 1 jaar geleden
Lieve 'Bèta-testers', wij hebben weer het een en ander aangepast! Dit lees je terug in het topic Update 2: Bèta-test Persoonlijke Bankomgeving.
Tom Vos 1 jaar geleden
Jammer dat ik geen eenvoudige transactie lijst meer via ctrl P kan printen. Lekker regelgewijze opsomming van transacties.
Ik heb veel pinbetalingen en daarom boek ik bonnen met de hand in en niet met een import van transacties. Kon ik vroeger alles in lijstvorm zien om te benutten met inboeken, nu staan er maar een beperkt aantal boekingen op een pagina. In mijn geval is het dus onhandiger geworden.
Indien er via commando ctrl P weer een lijstweergave zoals op het scherm kan komen ben ik weer blij.
Tom Vos 1 jaar geleden
Inmiddels zie ik ook bij schermafdruk dat omschrijving en rekeningnummer niet getoond worden. Dat is pas echt balen. Ik vond persoonlijk de vorige gebruikers interface handiger en lekker eigenwijs eruitzien. Ik mis nu voor mij prettige faciliteiten. ECHT JAMMER.
Jeroen88 1 jaar geleden
Chapeau, ziet er fantastisch uit jongens! Oude interface kon ook echt niet meer ;)

Er is nog een ding dat ik mis bij Knab: een maandelijkse factuur in pdf voor de zakelijke bankrekening. Ik weet dat het niet hoeft van de belastingdienst, maar andere banken doen het ook en het is een stuk handiger in de workflow om gewoon een factuur met factuurnummer in te boeken die per mail toekomt, dan om telkens te moeten inloggen, een bankafschrift te downloaden en die zonder factuurnummer in te boeken. Kost nog een paar regels extra code en dan is dat ook weer gefixt, toch?
carlovanvelde 2-zits 1 jaar geleden
Betere, modernere vormgeving, overzichtelijk allemaal prima.

Echter zijn er punten die in mijn ogen prioriteit verdienen:

Bijvoorbeeld de stabiliteit, wekelijks doe ik elke maandag zo'n 150 betalingen (zakelijk), die per 15 betalingen kan worden ingevoerd (gemiddeld). Dus 10 keer het proces doorlopen. Meestal bij de een na laaste 15 boekingen valt de site uit en kan ik alleen nog inloggen via een andere browser.

Het adresboek in de nieuwe layout wordt overigens niet volledig overgenomen (ik schat op dit moment slechts 50%) waardoor de nieuwe layout voor mij nu nog niet werkbaar is. Daarnaast is het adresboek op dit moment erg traag. Niet erg als je 1 overboeking moet doen, maar vervelend als je er elke maandag zo'n 150 doet.

Internationale betalingen, helaas is dit bij KNAB op dit moment amper nog mogelijk, dus puur voor deze mensen (medewerkers buiteland) moet ik een ABN rekening aanhouden, het zou mooi zijn als KNAB ook dat op kan pakken.

Al met al dus wel wat verbeterpuntjes, maar an sich ziet het er mooi uit, de nieuwe layout.

RemkoB 2-zits 1 jaar geleden
Het ziet er op zich allemaal fraai uit maar ik vind het heel vervelend dat de pagina's zo springerig worden opgebouwd. Het duurt mij te lang voor alle info beschikbaar is.
evc 1 jaar geleden
Ik ben blij! Ik ben (nogsteeds) een Microsoft adept met o.a. Win10 Mobile (Windows Phone). Ik zou niet anders willen maar icm KNAB was dit niet handig.

Ik vind het innovatief omdat het gewoon een (mobiele) website/webApp is. Een traditionele 'App' heeft misschien nog een paar voordelen maar de verschillen zijn steeds kleiner geworden. En nu heb ik dus ook op de Windows 10 Mobile (Phone) een prettige ervaring. Super! En KNAB hoeft dus in de toekomst misschien niet te investeren in aparte apps - slim!

Puntje van verbetering vanuit het Microsoft kamp:
Als ik de nieuwe startpagina 'pin' op Win10 Mobile of op de Win10 Start menu (Laptop/Tablet) dan zijn de tiles nog niet goed geconfigureerd. Zie de afbeeldingen:
- Bij Win10 Start zien we nog de standaard Microsoft Edge 'e' met omschrijving 'Overzicht'



- Bij Win 10 Mobile zie ik wel een favicon (naast de Rabo tile :-), maar door het ontbreken van de witte achtergrond en in mijn geval de blauwe menukleur is het KNAB logo niet herkenbaar.



Dit is met een paar simpele regels html/code aan te passen - jammer als we deze kans laten liggen. Dit is misschien een voorbeeld: https://webdesign.tutsplus.com/tutorials/how-to-add-windows-tiles-to-your-website--cms-23099

Laat weten als ik hierbij kan helpen (voorbeeld maken, testen).
Jan44 School bank 1 jaar geleden
evc schreef:

Ik ben blij! Ik ben (nogsteeds) een Microsoft adept met o.a. Win10 Mobile (Windows Phone). Ik zou niet anders willen maar icm KNAB was dit niet handig.

Ik vind het innovatief omdat het gewoon een (mobiele) website/webApp is. Een traditionele 'App' heeft misschien nog een paar voordelen maar de verschillen zijn steeds kleiner geworden. En nu heb ik dus ook op de Windows 10 Mobile (Phone) een prettige ervaring. Super! En KNAB hoeft dus in de toekomst misschien niet te investeren in aparte apps - slim!

Puntje van verbetering vanuit het Microsoft kamp:
Als ik de nieuwe startpagina 'pin' op Win10 Mobile of op de Win10 Start menu (Laptop/Tablet) dan zijn de tiles nog niet goed geconfigureerd. Zie de afbeeldingen:
- Bij Win10 Start zien we nog de standaard Microsoft Edge 'e' met omschrijving 'Overzicht'



- Bij Win 10 Mobile zie ik wel een favicon (naast de Rabo tile :-), maar door het ontbreken van de witte achtergrond en in mijn geval de blauwe menukleur is het KNAB logo niet herkenbaar.



Dit is met een paar simpele regels html/code aan te passen - jammer als we deze kans laten liggen. Dit is misschien een voorbeeld: https://webdesign.tutsplus.com/tutorials/how-to-add-windows-tiles-to-your-website--cms-23099

Laat weten als ik hierbij kan helpen (voorbeeld maken, testen).

Jan44 School bank 1 jaar geleden
Ik vind de nieuwe omgeving er wel overzichtelijker uitzien en heeft een leuke uitstraling.
1 Ding mis ik toch wel. Onder Sparen--bij en afschrijvingen--zie ik geen-zoeken en downloaden-
Dit is jammer omdat je nu geen mutaties van de spaarrekeningen kan importeren in een
boekhoudpakket. Op 2 april 2015 heb ik hier ook om verzocht, helaas!
Barbara 2-zits 1 jaar geleden
Ik zou graag mutaties willen zoeken op omschrijving. Nu kan dit alleen op naam, IBAN en datum, dat is veel te beperkt.
CMGR 1 jaar geleden
In de oude omgeving typte ik het begin van de naam in, van degene naar wie ik het geld wilde overmaken. De pc vulde dan automatisch aan (kwam met diverse opties en ik kon de juiste persoon aanklikken). Nu werkt dat niet meer. Ik moet nu echt op het adresboek klikken en daar de naam intypen en dan pas kan ik die persoon aanklikken. Ik vond de oude manier makkelijker.
CMGR 1 jaar geleden
Graag een samenwerking aangaan met Exact Online of Basecone. Dan kan ik alle betalingen nog makkelijker invoeren in mijn boekhoudprogramma. Dat zou me heel veel tijd schelen!
michielvd 1 jaar geleden
Nieuwe design lijkt doorgeslagen met de 'mobile first' gedachte, op de pc is alles te groot vorm gegeven. Handig voor mobiel en tablet, maar voor pc gebruik een hoop onnodige ruimte die effectiever gebruikt kan worden.

Ook het selecteren van tekst voor copy/paste acties kan niet meer zonder een 'inspect element' te doen in de browser terwijl ik dat in de oude interface regelmatig gebruikte.



beghilhorst 1 jaar geleden
Tof dat jullie beta-testen, hier mijn specifieke feedback.

Geld inleggen/opnemen/overmaken:
Functionaliteit: Als ik bij het invullen van een bedrag op '.' of ',' druk (om het aantal centen in te voeren) dan verspringt de cursor wel naar het vak waar de centen ingevuld kunnen worden, maar het leesteken wordt ook ingevuld ('.' of ',').
Vormgeving: Tekstvakken zijn hier onnodig groot, het lijkt op een website voor mensen met zichtsproblemen. Op mobiel zal dit prettig ogen, op desktop niet.

Op de vrijwel alle pagina's geldt dat er op desktop te grote fonts en teveel bold wordt gebruikt. Het geheel wordt door de grote fonts onoverzichtelijk en door het vele bold gebruik komt het schreeuwerig over, teveel dingen proberen de aandacht te trekken (bedragen, kopjes, rekeningnamen). Ook teveel afstand tussen de regels/vakken waardoor het onnodig overzichtelijk wordt. Bij de oude site was het strakke functionele design juist heel overzichtelijk.

Goed: menustructuur bovenaan is veel eenvoudiger. Handig dat bij elk menu-item gelijk daaronder de sub-opties verschijnen.

Bij- afschrijvingen betaalrekening/spaarrekening:
Minder overzichtelijk dan oude site door groter lettertype en meer ruimte tussen de bij- en afschrijvingen.
Kleurverschillen tussen de bedragen van bij- en afschrijvingen mogen wat groter.

Overzicht spaarrekeningen:
Het overzicht van spaarrekeningen in de betaversie is niet zo strak als het origineel. Met name het gebruik van de grote iconen (die bij spaarrekeningen allemaal hetzelfde zijn en dus geen onderscheidende functie hebben voor zover ik weet) en bold tekst.

Adresboek:
Ook hier te groot font, teveel ruimte tussen de verschillende contacten waardoor het onoverzichtelijk oogt.


Linda70 1 jaar geleden
Als ik een geplande betaling wil wijzigen, wordt het saldo na de komma 00!!
David Community Manager 1 jaar geleden
Hoi Beghilhorst en lindavulders! Dank je wel voor het meetesten!
beghilhorst schreef:

Functionaliteit: Als ik bij het invullen van een bedrag op '.' of ',' druk (om het aantal centen in te voeren) dan verspringt de cursor wel naar het vak waar de centen ingevuld kunnen worden, maar het leesteken wordt ook ingevuld ('.' of ',').


We zijn erg benieuwd wat voor besturingsysteem je gebruikt en welke browser je hebt waarbij dit voor kwam. We willen dit natuurlijk fixen.

lindavulders schreef:

Als ik een geplande betaling wil wijzigen, wordt het saldo na de komma 00!!


Dit issue hebben we getackled, wanneer wij de update uitvoeren moet je hier geen last meer van hebben.

Groet, David
Malgosia 2-zits 1 jaar geleden
Totaal geen verbetering, misschien ziet het er iets moderner uit, maar de nieuwe omgeving is totaal onoverzichtelijk. Het ergste is dat de omgeving niet functioneert in mijn favoriete browser (chrome) - ik kan nooit inloggen: met de juiste gebruikersnaam en password kom ik telkens weer terug op het inlogscherm met een foutmelding dat de gegevens niet kloppen (wat wel het geval is). Het is niet echt praktisch om alleen om te bankieren over te schakelen naar een andere browser (in explorer schijnt het wel te werken) - als dit niet wordt opgelost is het echt een reden mijn rekeningen op te zeggen.
Pjerry 1 jaar geleden
Heel voorlopig.....

(Browser safari)
Rekeningoverzicht scrollen, soms ca. een maand, soms ca. 2 maanden, soms ca. 3 maanden (verder heb ik nog niet gezien), iig als hij stopt kom ik met geen mogelijkheid verder. Uit de pagina en opnieuw erin en dan zien hoe ver hij dan komt.

Overstapservice, pagina werkt in Safari niet goed (klein blokje, de meerdere blokjes zijn niet zichtbaar. In Firefox wordt het totaal niet ondersteund.
Gedownload naar Adobe en toen werkte het wel, maar bijzonder irritant. Elke volgend veld apart aanklikken, niets aan een stuk doortypen.

Velden zijn megagroot op een PC (Macbook Pro, Safari), maak het a.j.b. compacter en dus overzichtelijker.

De extra bevestiging bij het verwijderen van mededelingen (die ik ook al in mijn mailbox heb staan en op mijn telefoon en....) is echt overbodig. Verwijderen van zoiets onbelangrijks is gewoon verwijderen. Omdat het verwijderen met de oude versie niet meer werkte, had ik nogal wat mededelingen staan...... bah elke keer die bevestiging.

Voorlopige reactie, er zal nog meer komen, nog maar heel even gewerkt met het nieuwe pakket.
David Community Manager 1 jaar geleden
Malgosia schreef:

Het ergste is dat de omgeving niet functioneert in mijn favoriete browser (chrome) - ik kan nooit inloggen: met de juiste gebruikersnaam en password kom ik telkens weer terug op het inlogscherm met een foutmelding dat de gegevens niet kloppen (wat wel het geval is).


We weren Chrome niet, maar blijkbaar zijn er nog wat issues. Dat willen we graag oplossen. Kun je mij misschien vertellen van welke versie van Chrome je gebruik maakt en of je de Chrome browser gebruikt op een PC of een Mac?

Malgosia schreef:

...als dit niet wordt opgelost is het echt een reden mijn rekeningen op te zeggen.


Geen zorgen, Malgosia! Ik zou zeggen; relax, het komt goed.

Pjerry schreef:

Rekeningoverzicht scrollen...iig als hij stopt kom ik met geen mogelijkheid verder.


Bedankt voor het doorgeven, die wordt getackled!

Pjerry schreef:

Overstapservice, pagina werkt in Safari niet goed... In Firefox wordt het totaal niet ondersteund.


Daar komt iets anders voor, tot die tijd is het even behelpen. Lukt het printen van de PDF wel gewoon? (dit omdat het formulier met een natte handtekening aan ons toegezonden moet worden)

Pjerry schreef:

Velden zijn megagroot op een PC...


Hier zijn ze op aan het sleutelen. Daar zullen verbeteringen op komen.

Pjerry schreef:

De extra bevestiging bij het verwijderen van mededelingen...is echt overbodig.


Wanneer het Persoonlijke Archief onder handen genomen wordt zullen we jouw feedback zeker meenemen. Dit staat alleen nog niet op de planning.
melaniecaitlin 1 jaar geleden
Ik mis een fijner en vooral groter overzicht op de homepagina. Het is nu zo'n klein blokje. Dat mag van mij dus groter. Verder vind ik het lettertype ook erg klein. Wat dat betreft mag het wat meer 'Jip en Janneke' voor mij: groter lettertype, grotere blokken. Verder prima!
lindenbp 2-zits 1 jaar geleden
Mijn verbeterpunten:
Contrast tussen kleuren is te klein. Afschrijvingen en bijschrijvingen hebben vrijwel dezelfde kleur.
Ergonomie van de schermen is een ramp. Een enkele overschrijving is op een laptop niet te doen zonder te moeten scrollen. Ieder individueel veld krijgt zoveel ruimte dat je bij vrijwel ieder scherm moet scrollen.
Ik kan in deze versie ineens via google mijn wachtwoord opslaan. Lijkt mij voor een bankomgeving levensgevaarlijk!
Alexander van Dijl 3-zits 1 jaar geleden
Ik wil een van mijn rekeningen sluiten, dat kan volgens mij nog steeds niet in het nieuwe ontwerp... Gaat dat nog komen?
rb86 School bank 1 jaar geleden
Hoewel de nieuwe huisstijl wat mij betreft prima is vallen de volgende dingen op:
-ik mis onderscheid tussen de verschillende rekeningen in kleur of in ieder geval icoontje. Prima, ik kan lezen, maar het zou vlotter zijn
-Door het menu horizontaal te oriënteren ontstaat bij 'betalen' een onoverzichtelijke indeling in twee rijen
-de vensters met extra producten/tools doen me teveel denken aan 'in-app purchases'
-Layout is verder fris en fruitig maar kost wmb teveel laadtijd. Veel en veel meer dan voorheen.
-Waar is het prachtige ronde grafiekje waar je in een oogopslag de balans tussen je verschillende saldos ziet? Why Knab? Why?!

Verder kan ik nog gewoon bankieren, dus top!
Mischa- Toonbank 1 jaar geleden
Een mooie strakke website, die soms wat traag lijkt te zijn bij het ophalen van data. Denk hierbij aan het inzien van de rekeningen of het openen van slim saldo beheer.

Ik werk voornamelijk met Google Chrome en daar zijn wat kleine irritaties die ik niet bij Internet Explorer ervaar:
1. Bij het zoeken (en downloaden) over een grote periode verspringt de browser met iedere regel/transactie verder naar beneden. Pas bij de laatste transactie kan ik dan weer naar boven scrollen om op downloaden te drukken. Bij IE blijft de focus bovenaan de site nadat je op downloaden klikt.
2. Bij Chrome verdwijnt de download button tijdens het laden van de transacties.

Een gemiste kans is dat er nog geen nieuwe functies t.o.v. de oude site zijn toegevoegd.
Zelf ben ik altijd veel tijd kwijt om van alle rekeningen een download te maken, ik mis de mogelijkheid om transacties van alle rekeningen in één file te downloaden.
David Community Manager 1 jaar geleden
melaniecaitlin schreef:

Ik mis een fijner en vooral groter overzicht op de homepagina. Het is nu zo'n klein blokje.

lindenbp schreef:

Ergonomie van de schermen is een ramp. Een enkele overschrijving is op een laptop niet te doen zonder te moeten scrollen. Ieder individueel veld krijgt zoveel ruimte dat je bij vrijwel ieder scherm moet scrollen.


We zijn bezig om de schaalbaarheid te verbeteren van de bankomgeving. We zetten ons in om het te verbeteren.

lindenbp schreef:

Contrast tussen kleuren is te klein. Afschrijvingen en bijschrijvingen hebben vrijwel dezelfde kleur.


Ik verwacht ook dat dit snel zal verbeteren, we veranderen we zaken in het bij- en afschrijvingen overzicht.

lindenbp schreef:

Ik kan in deze versie ineens via google mijn wachtwoord opslaan. Lijkt mij voor een bankomgeving levensgevaarlijk!


We onderzoeken waar het verschil in zit t.o.v. de oude omgeving. Levensgevaarlijk is het sowieso niet, immers zijn tranacties niet te voltooien zonder de bankpas en Cardreader. Wij proberen alles zo veilig mogelijk in te richten, maar iedereen heeft natuurlijk ook zijn eigen verantwoordelijkheid bij dit soort zaken. Je geeft Google in dit geval immers zelf de opdracht om je gebruikersgegevens te bewaren. Wij raden wel deze manier van password management voor je bankgegevens af.

VraagAlex schreef:

Ik wil een van mijn rekeningen sluiten, dat kan volgens mij nog steeds niet in het nieuwe ontwerp... Gaat dat nog komen?


Er zijn op dit moment geen plannen voor om dit in te bouwen. Wij willen heel erg graag weten waarom iemand zijn rekening zou willen sluiten, Alex. Om die reden vragen wij om even te bellen, zo kunnen wij onze dienstverlening vebeteren en we doen er verder niet moeilijk over hoor, geen zorgen.

rb86 schreef:

Layout is verder fris en fruitig maar kost wmb teveel laadtijd. Veel en veel meer dan voorheen.

Mischa- schreef:

Een mooie strakke website, die soms wat traag lijkt te zijn bij het ophalen van data.


Thanks rb86! We laten nu alles in één keer verschijnen ipv het laden per blokje. Dit heeft een iets langere laadtijd tot gevolg. Toch gaat mijn collega onderzoeken of we het niet kunnen optimaliseren.

rb86 schreef:

Waar is het prachtige ronde grafiekje waar je in een oogopslag de balans tussen je verschillende saldos ziet? Why Knab? Why?!


De grafiek is inderdaad ter ziele. We horen heel erg graag of er meer mensen zijn die dit missen. Dan kan ik de website-wizzards vragen om serieus te overwegen dit terug te plaatsen. Dank je wel ook voor alle andere suggesties en opmerkingen over het menu en het in-app-aankoopgevoel, ik heb ze gedeeld met mijn collega.

Mischa- schreef:

Ik werk voornamelijk met Google Chrome en daar zijn wat kleine irritaties...:
1. Bij het zoeken (en downloaden) over een grote periode verspringt de browser met iedere regel/transactie verder naar beneden.
2. Bij Chrome verdwijnt de download button tijdens het laden van de transacties.


Bedankt voor de feedback! We hebben het gereproduceerd. Mijn collega gaat er mee aan de slag om het te corrigeren.

Mischa- schreef:

Zelf ben ik altijd veel tijd kwijt om van alle rekeningen een download te maken, ik mis de mogelijkheid om transacties van alle rekeningen in één file te downloaden.


Bedankt voor deze suggestie. Bij het delen ervan met mijn collega ging hij meteen nadenken over de mogelijkheden, maar ik kan je helaas niets beloven.

Groet, David
Knabklant1 1 jaar geleden
Visueel leuk hoor, maar technisch merk ik niets nieuws, maar zelfs achteruitgang.
Een 'vertrouwd adres' in je adresboek is niet meer mogelijk, het maximum bedrag dat je zonder cardreader kan overmaken is hiermee lager geworden. Sterker nog: in de app is het een totaalbedrag per dag geworden (1000 eu) dat je zonder cardreader kan overmaken in plaats van een bedrag (2000 eu) per adres. Voor mij (zakelijke klant) een grote aderlating en erg onpraktisch.
Pam Moderator 1 jaar geleden

UPDATE


Hi All! Er zijn weer heel wat dingen aangepast! Ben jij benieuwd wat we tot nu toe hebben gedaan met jullie feedback? Lees het hieronder.

UPDATE 3


Wil je de eerdere aanpassingen teruglezen?

UPDATE 1
UPDATE 2

Pam Moderator 1 jaar geleden

POLL


Daarnaast starten we af en toe een poll over een onderwerp uit de nieuwe bankomgeving. We vragen hierin jullie mening over bijvoorbeeld een bepaalde weergave of functie. Breng hieronder je stem uit!

Poll 1: Geplande & Periodieke overboekingen
Poll 2: Weergave bij- en afschrijvingen
Jan van lierop Toonbank 1 jaar geleden
Sorry mensen van KNAB maar na altijd zeer lovenswaardig over KNAB te zijn geweest, vindt ik deze aanpassing echt super slecht. Het financieel overzicht wat in de oude omgeving centraal stond ontbreekt nu en als je daar via de navigatie dan wel naar toe wilt gaan kom je op een oude vormgeving met verkeerde navigatie indeling. Ook in de URL staat nog beta terwijl je gewoon een productie omgeving gebruikt. Dat kan toch niet!
Echt heel slecht gedaan en niet KNAB waardig. Wat is hier aan de hand????
Lisa Moderator 1 jaar geleden
@Jan van Lierop,

Jammer dat je niet zo enthousiast bent over de nieuwe omgeving Jan. Het Financieel Dashboard was eerst inderdaad direct te zien maar er is bewust gekozen voor een wat strakker overzicht. Het Dashboard is nog wel beschikbaar alleen nog in oude stijl. Dit gaat uiteraard ook veranderen naar de nieuwe stijl.

Dat er 'beta' in de URL staat betekent niet dat het geen Productie kan zijn :-) We hebben dit enkel gedaan om de twee sessies van elkaar te scheiden. Dat is ook de reden dat de navigatie anders is dan voor regulier bezoek aan de ‘oude’ website, want het is niet de bedoeling dat je via de sessie van de nieuwe site op andere pagina’s komt van de oude site.

We hopen snel volledig over te gaan naar de nieuwe site en vanaf dan zal er geen 'beta' meer in de URL staan.

Groet, Lisa
Bekijk mobiele versie